هند در پی شکوفایی زبان فارسی

رئیس دانشگاه اسلامی «علیگر» کشور هند اعلام کرده زبان فارسی به عنوان میراث بشریت در این کشور باقی و شکوفا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری وطن24، پروفیسور ضمیرالدین شاه روز چهارشنبه (18 دلو) در همایش بین المللی زبان فارسی در دانشگاه «علیگر» کشور هند این گفته‌ها را بیان کرده است.

آقای شاه گفته که زیبایی و گنجینه زبان فارسی در هند که بخشی از تاریخ این سرزمین را در خود جای داده است باید به نسل جوان این کشور شناسانده شود.

او بیان داشته که اگر نسل جوان می خواهند تاریخ واقعی و دست نخوره کشور خود را دنبال کنند، باید آن را در کتاب‌های فارسی جستجو کنند.

به باور وی، گنجینه‌ای ارزشمند از کتاب‌های زبان فارسی در هند و دانشگاه علیگر وجود دارد که برای انتقال به نسل آینده باید محافظت شود.

این مقام هم‌چنان افزوده که در زمان گذشته زبان فارسی در مکاتب کشور هندوستان تدریس می‌شد که به تدریج زبان انگلیسی جایگزین آن شده است.

رئیس دانشگاه «علیگر» ابراز امیداواری کرده که دانشجویان نسل آینده کتاب‌های فارسی را بخوانند زیرا ترجمه هیچ وقت نمی‌تواند زیبایی زبان اصلی را نشان دهد.

این در حالی است که به اساس گفته‌های رئیس دانشگاه «علیگر»، زبان فارسی در حال حاضر در تعدادی از دانشگاه‌های هند از جمله «علیگر،جواهر لعل نهرو و دهلی» و تعدادی از مراکز آموزش فارسی تدریس می‌شود.

منبع خبرگزاری وطن
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.