هم‌صدایی مردم افغانستان با فلسطینیان؛ جنایات علیه مردم غزه متوقف شود

هزاران شهروند افغانستان روز گذشته با حضور در نمازهای جمعه و راه‌پیمایی در خیابان‌ها حملات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس بالای مردم مظلوم فلسطین را محکوم کردند.

این راه‌پیمایی‌ها در اکثر ولایت‌های کشور با حضور با شکوه مردم و شعارهای «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» برگزار شد.

تظاهرات‌های که روز گذشته (جمعه، 21 میزان) در اکثر ولایت‌های افغانستان انجام شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مردم افغانستان روز گذشته در ولایت‌های کابل، قندهار، کنر، هرات، بامیان و دیگر ولایت‌های افغانستان در نماز‌های جمعه و راه اندازای اعتراضات علیه رژیم صهیونیستی حمایت خود را از مردم فلسطین اعلان کردند.

در این اعتراضات ظلم رژیم صهیونیستی را تقبیح کرده و از مقاومت مردم فلسطین علیه این رژیم حمایت کردند.

بزرگترین اعتراض در ولایت کابل صورت گرفت که هزاران تن از مردم این ولایت با راه اندازی تظاهراتی از مردم فلسطین و مقاومت آنان حمایت کردند.

همچنین مقامات امارت اسلامی هم در اعلامیه‌های مختلف به صورت رسمی از مردم فلسطین حمایت کرده و اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی را به دور از بشریت و نقض حقوق بشر خواندند.

اکثر کشورهای دیگر اسلامی هم در حمایت از فلسطین چنین رویکردی داشته‌اند.

آخرین آماری که وزارت صحت‌عامه فلسطین با انتشار بیانیه‌ای از شهادت نزدیک به دو هزار نفر در نوار غزه و کرانه باختری ظرف یک هفته اخیر و زخمی شدن بیش از هشت هزار تن دیگر خبر می دهد.

بنا بر اعلام وزارت صحت‌عامه تشکیلات خودگردان فلسطین، شمار شهدای حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه از بامداد شنبه تا شامگاه جمعه هفته اخیر، به یک هزار و ۹۵۰ تن از جمله ۶۱۴ کودک و ۳۷۰ زن افزایش یافته است.

قابل ذکر است حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در حالی ادامه دارد که اشغالگران صهیونیست مانند همیشه دست به ارتکاب جنایت نسل‌کشی زده و با استفاده از بمب‌های حاوی فسفر در میان سکوت مجامع بین المللی به جنایات خود در غزه ادامه می‌دهند.

 

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.