همایش علمی تحت نام “عالمان دینی و نیازهای زمان” در هرات برگزار شد

همایش علمی به مناسبت میلاد پیامبرعزیز اسلام (ص) و امام جعفرصادق (ع) تحت نام “عالمان دینی و نیازهای زمان” با حضور زنان و مردان در هرات برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری وطن24، حجت السلام و المسلمین دکترعبدالرئوف مصباح گفت: عالمان دینی در جامعه وارثان پیامبران بوده و ظیفه شان آگاه ساختن مردم به مسئله دینی می‌‌‌باشند.

وی بیان داشت در ابتدا علمای دینی باید از اسلام شناخت خوبی داشته باشند و در مورد آن تفکر کنند.

او یادآورشد نظر به روایات از امامان معصوم (ع) علمای دینی باید نظر به شرایط زمان به مردم جامعه تبلیغ کنند تا مردم را بیشتر در مورد دین آگاه کنند.

آقای مصباح افزود به اساس آموزه‌های دینی همه مکلف هستند که به علمای دینی در جامعه احترام داشته باشند.

به گفته وی علمای دینی مسئولیت جامعه اسلامی را به دوش داشته و باید وظیفه شان را به خوبی انجام دهند.

همچنین حال دکتر سیدمحمد مهدی افضلی، یکی از عالمان دینی در این همایش می‌گوید: جامعه امروزی تغییر کرده و عالمان دینی هم باید مطابق به شرایط زمان مشکلات و چالش‌ها را برای مردم بازگو کنند.

وی تأکید کرد انسان مُدرن امروزی از انسان‌های سنتی فرق دارند و باید مطابق به نیازهای خودشان برای آنان موضوعات روشنتر بیان شود.

دکتر افضلی افزود تمام تفکرات ما بنام انسان برمی‌گردد تا زمانی که انسان را به درستی نشناسیم هرگز مشکلات حال نخواهد شد.

از آغاز هفته وحدت تا کنون در گوشه و کنار هرات برنامه‌های متعددی به مناسب میلاد پیامبرعزیز اسلام حضرت محمد (ص) برگزار شده است.

این گفتمان علمی با اشتراک گسترده زنان و مردان و به ویژه جوانان همراه بود.

با گذشت هر سال از هفته وحدت و گرامی داشت از میلاد آخرین منجی عالم بشریت گفتمان‌های علمی و سخنرانی‌های زیادی در هرات راه اندازی می‌شود.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.