همایش حجاب و عفاف در هرات برگزار شد

همایش شماری از بانوان در هرات با شعار «جامعه به کمال زن نیاز دارد نه به جمال آن»، تحت نام حجاب و عفاف روز گذشته در هرات برگزار شد.

این برنامه از سوی شماری از زنان فعال هرات و با اشتراک برخی شخصیت‌های فرهنگی هرات برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مسئولان برگزار کننده این همایش می‌گویند که این برنامه به هدف معرفی ابعاد پنهان و زیبایی حجاب که زینت زنان مسلمان است برگزار شده است.

محمد داود نوری، رییس نهاد اندیشه جوان وبرگزار کننده این برنامه می‌گوید: «حفظ حجاب نه تنها برای دختران و زنان مسلمان محدودیت نیست، بلکه هر قدر زنان حجاب و عفت شان را رعایت کنند پسندیده‌تر و به تقوا نزدیک‌تر خواهند شد.»

از جانبی‌هم، در این همایش از حجاب به عنوان منبع آرامش انسان نام برده شده و تاکید بر رعایت آن در جامعه شده است.

داکتر صفی‌الله اسحاق‌زی، استاد دانشگاه می‌گوید که حجاب در داشتن قلب آرام و مطمئن، حفظ بهداشت روانی، بازیابی شخصیت و همچنین پیامدهای اجتماعی آن به ویژه برچیدن زمینه فساد در جامعه تاثیرات زیادی دارد.

لیدا محمدی، یکی از اشتراک کنندگان این برنامه می‌گوید:«حجاب فرض الهی است که باید از سوی همه رعایت شود؛ او تاکید می‌کند که نیاز است برای تبیین جنبه‌های مثبت حجاب برنامه‌های مفیدتر و بهتر به صورت دوام‌دار برگزار شود.»

این همایش درحالی برگزار می‌شود که از گذشته تا کنون حجاب به عنوان یک وجیبه‌ای الهی در میان زنان مسلمان افغانستان به صورت اساسی رعایت شده است.

با وجود موجودیت فرهنگ‌ها و ثلیقه‌های مختلف در افغانستان، همایش تشویق به حجاب و عفاف می‌تواند در پرورش نسل آگاه مفید واقع شود.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.