هشت راه کار مراقبت از اطفال در برابر گرما

نسبت بلند رفتن درجه حرارت و برای جلوگیری از تلفات اطفال که درین روزها بیشتر شده است؛
خواستم چند نکته ارزنده را با شما در جریان بگذارم:
۱. تا حد امکان کوشش کنید از قرار گرفتن اطفال تان تحت شعاع مستقیم آفتاب ویا در اماکن گرم درین روزها جلوگیری نمایید.
۲. محل بود و باش اطفال باید سردتر باشد.
۳. از غذاهای شب مانده اطفال استفاده نکنند.
۴. آب خام را به اطفال تان ندهید (آب جوش که بعداً سرد شود، آب تصفیه ویا آب معدنی توصیه میگردد).
۵. در صورتیکه وضعیت صحی اطفال تان خوب نبود هرچه عاجل به نزدیکترین متخصص اطفال ویا شفاخانه مراجعه نمایید.
۵. چون شیوع اسهالات در فصل گرما بیشتر است، بناءً کوشش کنید مایعات بدن اطفال را با محلول او آر اس ویا غذاهای آبگین تامین نمایید، و در صورت استفراغات متکرر و بیشتر شدن شدت اسهالات از دواهای خودسرانه جلوگیری نموده (که سبب مقاومت انتان نزد طفل شده و با اکثر ادویه جات جواب نمیدهد) و با متخصصین داخله اطفال مشوره نمایید.
۶. اکثراً درجه حرارت اطفال بلند میرود، ضمن تطبیق ادویه ضد تب، آنها را با استفاده از پارچه تکه نرم و آب نورمال (نه گرم باشد و نه زیاد سرد) قسمت های پیشانی، گردن، روی سینه، شکم، دست و پاهای طفل را تربند نمایید، ویا در یک تشت کلان آب نارمل انداخته طفل را داخل آن قرار بدهید تا درجه حرارتش به حالت عادی برگردد. تب بلند خطرناک میباشد که حتی’ سبب اختلاج (تشنج یا حمله شخی) میشود که صدمه جدی به طفل مریض میرساند و باید هرچه زودتر جلو آن گرفته شود، بهترین طریقه آن همین تربند است، از ترس اینکه طفل سینه و بغل میشود نباید مانع تربند شوید. تاکید میکنم: طفل که تب بلند داشت حتماً تربند کنید، تربند!
رایگان است در هرخانه و در هرزمان امکان اجرای آن است.
۷. اگر بالای طفل تان اختلاج آمد هرچه زودتر به نزدیکترین شفاخانه برده بستری نمایید چون احتمال آن میرود تا دوباره بالای طفل اختلاج بیاید. قابل ذکر است که جن و پری هیچ نقشی درین زمینه ندارد، با رفتن نزد این و آن چانس معیوب شدن اطفال تان را بالا نبرید. (ازین نوع حادثه ها زیاد رخ داده است)
۸. چون اطفال عادت دارند و همیشه دست خود را به دهن شان میبرند، بناءً برای جلوگیری از امراض مختلف دست هایشان را همیشه پاک بشویید./جمهور

داکتر سدید متخصص داخله اطفال

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.