هرات در کنار غم و اندوه خود عزادار مردم فلسطین است

باشندگان هرات در کنار مواجهه با بحران‌ زلزله و غم از دست دادن صدها تن در زلزله‌ی اخیر با مردم مظلوم فلسطین اعلام همبستگی کردند.

آنان می‌گویند غم ملت اسلامی در هرجای دنیا باشد مشترک است و مردم هرات در کنار سوگ‌واری به جان باختگان زلزله‌ی اخیر، داغ‌دار شهدای مظلوم فلسطین نیز هستند.

روح‌الله سلطانی، یکی از باشندگان هرات است و خواستار اتحاد امت اسلامی در برابر جنایات جنگی اسرائیل می‌باشد.

وی درباره جنایت‌های که در فلسطین رخ داده است می‌گوید: «مردم هرات در کنار عزادار بودن از حادثه زلزله به‌خاطر مردم مظلوم فلسطین هم عزادار می‌باشند».

این جوان هراتی گفته است تمام امت اسلامی در دنیا با برپایی اعتراض‌ها از مردم فلسطین حمایت و علیه رژیم صهیونیست یک دست شوند.

به گفته وی، اعتراضات مسلمانان در گوشه‌کنار دنیا قدرت امت اسلامی را به کشورهای حمایت‌گر رژیم صهیونیستی و سازمان ملل نشان می‌دهد.

در همین حال، جواد حسن‌زاده یک تن دیگر از باشندگان هرات در این ارتباط گفت: «تمام مسلمانان جهان باید از هر طریق که می‌توانند به مردم مظلوم فلسطین کمک و یاری رسانند».

برگزاری اعتراضات و یک صدا شدن مسلمانان در حمایت از فلسطین حرکت بزرگ امت اسلامی می‌باشد.

او ادامه داد: همانطور که مردم هرات در بحران زلزله چشم امید به ملت‌های اسلامی دارند، مردم مظلوم فلسطین نیز نیاز به حمایت جمعی کشورهای اسلامی دارند.

در همین حال، عالمان دین هرات حمله رژیم صهیونیستی به شفاخانه‌ «المعمدانی» در غزه را جنایت جنگی و نسل کشی دانسته‌اند.

حجت‌السلام و المسلمین طاهر نجفی، یکی روحانیون هرات در صحبت با خبرگزاری وطن24 می‌گوید: «اگر جنگی باشد باید میان نیروهای نظامی دو طرف رخ دهد، نه که مردم زیر بمباران قرار گیرند».

این روحانی گفته رژیم صهیونیستی اسرائیل با بمباران کردن مناطق مسکونی غزه و شفاخانه المعمدانی دست به نسل کشی مردم فلسطین زده است.

از سویی‌هم، بزرگان جهادی هرات هم گفته‌اند در حمایت و اقدام قاطع علیه رژیم صهیونیستی و حمایت گرانشان باید سران حکومت‌های اسلامی دست به کار شوند.

احمدعلی غور دروازی، یک تن از بزرگان جهادی هرات در این باره گفت: «سران حکومت‌های اسلامی باید با همدیگر نشستی برگزار کنند و در یک نتیجه واحد علیه رژیم صهیونیستی، امریکا و غرب اقدامی انجام دهند».

حرکت‌های مردم هم در اعتراضات و بلند کردن صدای خود به جهانیان از جمله اقدامات بزرگ امت اسلامی است که در برابر رژیم صهیونیستی نه باید خاموش باشد و با قدرت ادامه پیدا کند.

با این همه، حملات رژیم صهیونیستی در فلسطین باعث کشتار جمعی مردم شده است.

بمباران خانه‌های مسکونی و مراکز درمانی از جمله اهداف این رژیم در چند روز اخیر می‌باشد.

کشورهای منطقه و اسلامی خواهان توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی به غزه می‌باشند.

امریکا، انگلیس، آلمان و برخی کشورهای اروپا از رژیم صهیونیستی و جنایت جنگی آن دفاع می‌کنند.

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.