هدایت والی هرات به تمامی ارگان‌های دولتی؛ در بهبود و حفظ محیط زیست همکاری کنید

نشست کمیته حفاظت از محیط زیست به رهبری والی هرات با تاکید بر هماهنگی بیشتر میان ادارات حکومتی و عملکرد معیاری برای بهبود وضعیت محیط زیست برگزار شد.

این نشست امروز (سه شنبه، 26 ثور) در باغ اسلامی ولایت هرات برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، به نقل از خبرنامه اداره محلی، مولوی نوراحمد اسلام‌جار، والی ولایت هرات در این نشست گفت عملکرد معیاری، تغییرات اقلیمی، بهره گیری و هماهنگی با تکنالوژی مدرن، برای بهبود وضعیت محیط زیست تاکید کرده است.

والی هرات در این نشست به ادارات مربوط هدایت داده تا در برابر تغییرات اقلیمی و ایجاد راهکار‌های حفااظت از محیط زیست همکار این کمیته باشند.

با این همه، کارشناسان حوزه محیط زیست بیان کردند در حال حاضر افغانستان با ایجاد تغییرات اقلیمی و برخی دلایل دیگر همچون مصرف بی رویه آب‌‌های زیر زمینی، نبود کانال‌کشی معیاری و نبود سیستم درست بازیافتی وغیره در چند سال اخیر به خشک‌سالی نسبتا شدید رو به رو شده است.

به گفته آنان حکومت باید از طریق طرح ریزی و آغاز پروژ‌ه‌های زیر بنایی در برنامه‌های بلند و کوتاه مدت با همکاری مردم و آگاهی‌دهی درست می‌تواند از چالش به وجود آمده رهایی یابد.

این در حالی است که در برخی مناطق ولایت غربی کشور به دلیل کاهش آب‌های زیر زمینی مسئولان حکومتی از ایجاد چاه‌های عمیق جلوگیری می‌کنند.

گفته شده در اثر مصرف بی‌رویه آب‌های زیرزمینی در طول چند سال گذشته کاهش چشم‌گیری داشته و یکی از علت‌های خشک‌سالی در برخی ولایت افغانستان می‌باشد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.