هجوم گسترده ملخ‌ها در ولایت‌های شمالی؛ پیش گیری نشود ۱.۲ میلیون تن گندم نابود می‌شود

سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان در مورد هجوم گسترده ملخ‌ها به ولایات شمالی افغانستان هشدار داده و گفته است که ملخ‌ها توانایی نابودی ۱.۲ میلیون تن گندم را دارند که تقریباً یک چهارم برداشت سالانه کشور با هزینه ۴۸۰ میلیون دالری است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان با نشر گزارشی نوشته است که این سازمان در دو ماه گذشته، کمک‌های غذایی به هشت میلیون تن را به‌دلیل کمبود بودجه قطع کرده‌ است و این وضعیت میلیون‌ها تن را در سطح تشدید گرسنگی فرو می‌برد.

به گفته این نهاد، شیوع ملخ در بدترین زمان ممکن برای مردم افغانستان رخ داده است، جایی که پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۵.۳ میلیون تن، یک سوم جمعیت از جمله ۳.۲ میلیون کودک در پنج ماه آینده با سطوح بحرانی گرسنگی روبه‌رو شوند.

سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان افزوده است که جامعه جهانی باید کمک‌های بشردوستانه را افزایش دهد و کمک‌های انکشافی به مردم افغانستان را از سر بگیرد.

طبق گزارش، شیوع ملخ مراکشی یکی از مضرترین آفات گیاهی در جهان، هشت ولایت از ۳۴ ولایت افغانستان را تحت تاثیر قرار داده است.

این در حالی است که پیش از این نیز سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد با بررسی ولایت‌های شمال و شمال‌شرق افغانستان گفته بود که هجوم ملخ مراکشی بر مزارع هشت ولایت در سال جاری سبب نابود شدن محصولات می‌شود.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.