هتک حرمت به ارزش‌های یک و نیم میلیارد انسان در هیچ قانونی وجود ندارد

رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات هتک حرمت به اعتقادات و مقدسات مسلمانان از سوی فرد افراطی در سویدن محکوم کرده و خواستار مجازات وی از سوی جامعه اروپا شد.

در همین حال علمای ولایت هرات هم این عمل را محکوم کرده و گفته‌اند جامعه اسلامی باید از راه منطقی واکنش به این هتک حرمت انجام شود.

مولوی نعیم‌الحق حقانی، رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات در صحبت با خبرگزاری وطن24 گفت: «در هیچ قانونی نیامده است که توهین و هتک حرمت به یک و نیم ملیارد انسان درست است.»

او می‌گوید: «حتی در چهار چوپ آزادای بیان هم این کار درست نیست که به بیش از یک میلیارد انسان توهین شود.»

آقای حقانی عنوان کرد در واکنش به این مسئله مسلمانان جهان هر چه را شاید بتوانند تحمل کنند ولی هتک حرمت و توهین به مقدسات دین را نمی‌توانند تحمل کنند.

رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات بیان کرد با اتحاد و اتفاق تمام مسلمانان جهان و از راه دیپلماسی می‌توان «مشت گوپنده‌ای» در مقابل این کار باشد.

در همین حال، علمای ولایت هرات هم این عمل را سیاسی و برای خدشه‌دار کردن احساسات مسلمانان دانسته‌اند.

حجت‌السلام عبدالهادی وثیقی، روحانی در ولایت هرات گفت: «قرآن کریم مقدس ترین کتاب آسمانی است که در آن نور و رحمت و آیات متعددی در مورد علم بیان شده، پس کسی که این عمل زشت را انجام داده فرد افراطی و نادان بوده است.»

وی بیان کرده که در مقابل این عمل جامعه اروپا سکوت کرده است ولی جامعه اسلامی باید با اتحاد و اتفاق از راه منطقی جواب این عمل را بدهد.

با این همه، فردی افراطی در کشور سویدن دست به آتش کشیدن قرآن کریم را کرده و به مقدسات میلیون‌ها نفر توهین کرده است.

در مقابل واکنش تمام کشورهای اسلامی برانگیخته و در اعلامیه‌های مختلف خواستار مجازات این فرد و این عمل را محکوم کردند.

همچنین برخی کارشناسان گفته‌اند که جامعه اروپا به مسایل مانند آتش زدند پرچم همجنسگرایان واکنش نشان می‌دهد ولی در مقابل توهین به مقدسات اسلام سکوت می‌کنند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.