نگرانیم تنش‌های رقیبان انتخاباتی کشور را به سمت بحران ببرد

به گزارش خبرگزاری وطن24، حجت الاسلام والمسلمین حسنیان خطیب این هفته نماز جمعه صادقیه هرات می‌گوید از جانبی یک تن از سوی کمیسیون انتخابات به عنوان رئیس جمهور خوانده می‌شود و از طرفی فردی دیگر اعلان ریاست جمهوری می‌کند.

وی گفته این موضوع جای شرمساری دارد و می‌تواند کشور را به سوی بحران‌های تازه پیش ببرد.

آقای حسنیان این اختلاف عمیق در انتخابات افغانستان را یک افتضاح بزرگ نزد جامعه جهانی خوانده و اشاره کرد که کشورهای خارجی هم از به میان آمدن این وضعیت، سر در گم شده‌ و نمی‌دانند که جانب کدام یکی از طرف‌های منازعه را بگیرند.

خطیب نماز جمعه صادقیه هرات در بخش دیگر صحبت‌ها خود به شیوع ویروس کرونا و گسترش آن حتی در کشورهای همسایه افغانستان اشاره داشت.

وی گفت هم دولت و هم مردم باید آمادگی کافی را برای انتقال احتمالی آن به افغانستان داشته باشند.

آقای حسنیان ادامه داد دولت باید مراقب مسافران خارجی باشد و در بخش‌های صحی هم برای این ویروس تدابیر لازمه را روی دست بگیرد.

از جانبی هم او مردم را به رعایت بهداشت فردی و توصیه‌های بهداشتی که برای جلوگیری از مصاب شدن به ویروس کرونا ذکر شده دعوت کرد و یاد آور شد که باید با مسافرانی که از کشورهای همسایه آمده‌اند، کمتر تماس داشته باشند.

خطیب نماز جمعه صادقیه هرات در بخش آخر خطبه‌های خود گفت تا چند روز دیگر ماه رجب فرا می‌رسد، ماهی که یکی از ماه‌های پر برکت و فضیلت خداوند است.

او افزود، روزه گرفتن در این ماه تاکید شده و بسیاری از اعمال هم ثواب چند برابر دارد، همچنین ولادت حضرت امیرالمومنین(ع) در سیزدهم رجب واقع شده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.