نماینده ویژه امریکا حملات هوایی در هرات را نکوهش کرد

زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان، حمله هوایی نیروهای افغان بر تجمع طالبان در ولایت هرات را نکوهش کرده است.

خلیلزاد امروز پنج‌شنبه (2 اسد) در توییتر خود نوشته است که در 24 ساعت گذشته خشونت در افغانستان به حداکثر رسیده و بسیاری جان‌های خود را از دست داده‌اند.

او افزوده‌است که “عکس‌ها و گزارش‌های شاهدان عینی از قربانیان یک حمله هوایی نیروهای افغان از جمله غیر نظامیان به شمول کودکان، را بازتاب داده‌ که ما این حمله را نکوهش کرده و از بررسی‌ها در زمینه پشتیبانی می‌کنم.”

خلیل‌زاد می‎گوید که مردم افغانستان خواهان آغاز بی درنگ گفتگوهای بین‌الافغانی هستند و تلفات بیشتر در جنگ به سود مذاکرات نیست.

او از تمام طرف‌ها خواسته که از ادامه خشونت‌ها برای حفظ جان افراد ملکی خودداری کنند و اقدامات لازم خود را برای شروع مذاکرات بین‌الافغانی که بزودی آغاز خواهد شد، نشان دهند.

این در حالی است که شام گذشته نیروهای افغان یک تجمع طالبان را در ولسوالی ادرسکن هرات مورد حمله هوایی قرار دادند که بر بنیاد گزارش‌ها به شمول چندین فرمانده برجسته طالبان 4 طالب مسلح کشته و حدود 30 تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.