نمایشگاه “هرات جان” در ایران برگزار شد

صنایع دستی و هنرهای سنتی دست ساخته‌ی هنرمندان هرات در نمایشگاهی که با همکاری مقامات افغانستان و ایران در مشهد برگزار شده بود، به نمایش گذاشته شد.

نشر این خبربا ذکر منبع جواز دارد

به گزارش خبرگزاری وطن24 و به نقل از آژانس اطلاعاتی باختر، وحیدالله سلطانی آمر گردشگری ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات می‌گوید که این نمایشگاه به نام “هرات جان” در شهر مشهد برای مدت یک هفته برگزار شده است.

در این نمایشگاه، صنایع دستی و هنری ولایت هرات مانند آثار هرات، زیورآلات، پست، چرم، هنر تذهیب، خوشنویسی، نقاشی، کاشی‌های سنتی، کاشی‌های هفت رنگ، بافت پارچه‌های ابریشمی، هنر شیشه و مهره، قالین، نمد مالی، مسگری، سنگ تراشی و سفال هرات برای بازدید کنندگان به نمایش گذاشته شده است.

آمر گردشگری ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات هدف از راه اندازی این نمایشگاه را حمایت از سکتور خصوصی خوانده و افزود که این نمایشگاه با استقبال خوبی از سوی افغان‌ها و ایرانی‌ها مواجه شده است.

مسئولان افغانستان و ایران در جریان افتتاح این برنامه گفته‌اند که دو کشور تاریخ و تمدن مشترک دارند و امیدواری بر این است که گام بعدی این نمایشگاه توسط هنرمندان ایرانی در هرات برداشته شود.

سید جواد موسوی، مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفته که در این نمایشگاه آثار بیست هنرمند هراتی به نمایش گذاشته شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان اظهار کرده که این نمایشگاه زمینه تبادل فرهنگی و هنری و دوستی بین دو کشور را بیشتر می‌سازد.

علی بختیاری، رییس نمایندگی سازمان فرهنگی و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی، هم در افتتاح این نمایشگاه گفته ایران و افغانستان تاریخ و تمدن مشترک دارند و امیدواری بر افزایش همکاری‌ها وجود دارد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.