نمایشگاه صنایع دستی زنان غرب کشور در هرات برپا شد

در افتتاح این نمایشگاه معین پالیسی و مسلکی وزارت امور زنان کشور، مقامات اداره محلی، رئیس امور زنان و برخی از نمایندگان شورای ولایتی هرات هم حضور داشتند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، انیسه سروری، رئیس امور زنان هرات می‌گوید: در این نمایشگاه 30 غرفه وجود دارد که از تمامی ولایت‌های غربی کشور فقط سه غرفه برای‌شان در نظر گرفته شده است.

به گفته او، تنها از ولایت‌های غور و فراه به دلیل مشکلات امنیتی که وجود داشت نتوانستند در این نمایشگاه اشتراک کنند اما به عوض آن برای زنان بی‌جا شده داخلی این دو ولایت سهم داده‌ تا تولیدات خود را به نمایش بگذارند.

رئیس امور زنان هرات گفت در این نمایشگاه هفت غرفه برای بی‌جاشدگان داخلی اختصاص داده شده است.

وی یادآور شد در میان بی‌جاشدگان زنان توانمندی وجود دارند و خانم‌های بی‌جا شده با استفاده از این نمایشگاه می‌توانند کمک بزرگی را در اقتصاد خانواده‌های‌شان کنند.

خانم سروری ادامه داد در این نمایشگاه بی‌جاشدگان از ولایت‌های فاریاب و دایکندی هم حضور دارند.

رئیس امور زنان هرات بیان داشت این نمایشگاه برای چهار روز ادامه داشته و به روی عموم شهروندان باز می‌باشد.

در این نمایشگاه چهار روزه در هرات لباس‌های دست دوزی زنان، انواع مختلف مُرباها، میوه‌های خشک و داروهای گیاهی به معرض نمایش و فروش قرار گرفته‌اند.

در همین حال سپوژمی وردک، معین وزارت امور زنان کشور در سفرش به هرات می‌گوید: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند در تولیدات صنایع دستی زنان مؤثر باشد.

به بیان وی، این دومین نمایشگاه در کل کشور است و به جز غرب کشور در چهار زون دیگر آن نیز برپا خواهد شد.

فضل احمد عطاران، یکی از غرفه‌داران این نمایشگاه هم می‌گوید: با شرکت در چنین نمایشگاه‌هایی توانسته بیشترین فروشات محصولات تولیدی خود را داشته باشد.

وی گفت به هر اندازه که نمایشگاه‌ها بیشتر برگزار شود محصولات داخلی هم بیشتر به مردم معرفی می‌شوند و چرخ تولیدات داخلی بیشتر می‌چرخد.

آقای عطاران یادآور شد هر بار که در این چنین نمایشگاه‌هایی محصولات خود را به معرض فروش و نمایش گذاشته، شهروندان استقبال خوبی کرده‌اند.

او علاوه کرد اگر بعد از این نمایشگاه‌ها بیشتر برگزار شود و حمایت مردم بیش از گذشته باشد، می‌تواند در بخش تولیدات داخلی خود با کشورهای همسایه به رقابت بپردازد.

از چند سال به این طرف نمایشگاه‌های مختلف در هرات و دیگر ولایت‌های کشور به منظور معرفی محصولات داخلی به مردم برپا می‌شوند که نقش خوبی را در راه‌یابی محصولات داخلی به بازارهای جهانی داشته‌اند.

 

تصاویر را در زیر مشاهده کنید:

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.