نمایشات ورزشی حدود 5 هزار ورزشکار در هرات به مناسبت هفته استقلال

نمایشات ورزشی به  منظور گرامیداشت از هفته استقلال با اشتراک بیش از پنج هزار ورزشکار در رشته­‌های مختلف ورزشی در ولایت هرات برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاری وطن۲۴، گلاب الدین خپلواک، رئیس تربیت بدنی ولایت هرات گفت که این برنامه به منظور تجلیل از هفته استقلال و اولین سالگرد تسلط امارت اسلامی بر افعانستان با اشتراک پنج هزار ورزشکار از ۵۴ فدراسیون موجود در ولایت هرات از سوی ریاست تربیت بدنی این ولایت و چند نهاد دیگر راه اندازی شده است.

آقای خپلواک افزود که ریاست تربیت بدنی هرات در هفته استقلال کشور برنامه‌های مختلف ورزشی از جمله افتتاح باشگاه­های ورزشی را روی دست دارد.

در همین­حال نثاراحمد کروخی، مسؤل برگزاری برنامه نمایشات ورزشی می‌گوید که در هرات  استعدادهای زیاد در بخش­های مختلف ورزشی  وجود دارند و مسؤلان باید  برای استعداد یابی و جذب این ورزشکاران در فدراسیون­ها تلاش کنند.

وی هم­چنان از مالیات سنگین دولت بر باشگاه­های مختلف ورزشی شکایت دارد و می­گوید حکومت در این زمنیه با باشگاه­های ورزشی همکار باشد.

از سوی­هم، شماری از باشندگان ولایت هرات برگزاری چنین برنامه­ها را برای نزدیکی و اتحاد مردم و دولت مفید عنوان می­کند و خواستار گسترش نوع فعالیت­ها می­باشند.

مرتضی محمدی، یک­تن از باشندگان هرات گفت که این برنامه­ها  می­تواند برای تشویق و شگوفایی استعداد­های ورزشکاران در رشته­­های مختلف ورزشی و همچنان ایجاد امید برای ماندن در کشور موثر واقع شوند.

این ­درحالی­است که از ۲۸ اسد سالروز استقلال کشور و ۲۴ اسد اولین سالگرد پیروزی امارت اسلامی برافغانستان با برنامه­های گوناگون در اکثر ولایات کشور گرامیداشت شده است.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.