نظارت و بررسی والی هرات از دو پروژه بزرگ اقتصادی در ولسوالی غوریان

والی هرات در سفری که به ولسوالی غوریان ولایت هرات داشته از جریان اکتشاف معدن آهن غوریان و روند ساخت فاز چهارم راه آهن هرات – خواف بازدید کرده است.

روز گذشته (چهارشنبه، 27 جدی) نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات و برخی از روسای ادارات دولتی به ولسوالی غوریان هرات سفر کرده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، والی هرات در سفرش به ولسوالی غوریان در دیدار با اهالی و صنعت‌کاران این ولسوالی خواسته است با شرکت‌های قرارداد کننده معدن آهن همکاری کنند.

آقای اسلام‌جار می‌گوید: «امارت اسلامی به هر قیمتی امنیت مسیر این معدن را تامین می‌کند و در مقابل کسی که به منافع ملی کشور چشم بدوزد، شدیدا برخورد می‌شود».

در همین حال، با این حال، باشندگان محل در اطراف معدن آهن غوریان می‌گویند که بی‌صبرانه منتظر آغاز کار این معدن بوده و از حکومت خواست به روستاهای محروم ولسوالی غوریان در قدم اول توجه جدی کند.

آنان وعده دادند که در حمایت از روند استخراج این معدن همکاری‌های لازم را انجام می‌دهند.

در ادامه، انجینر میرویس امینی، مسئول پروژه شرکت باختر فولاد در معدن آهن غوریان می‌گوید این شرکت برای مردم منطقه؛ کلنیک، سرک، چاه آب اشامیدنی و مکتب می‌سازد.

قابل ذکر است که حدود 20 روستا در مسیر معدن آهن غوریان قرار دارند که برای اهالی این روستاها زمینه کار فراهم می‌شود.

با این همه، والی هرات در ادامه سفرش به این ولسوالی از جریان کار خط آهن هرات – خواف هم بازدید کرده است.

وی در دیدار با کارکنان راه آهن، جریان کار ساخت را بررسی و نظارت کرده است.

قرار است فاز چهارم خط آهن هرات – خواف از ایستگاه روزنک تا شهرک صنعتی هرات گسترش یابد.

این مسیر 43 کیلومتر طول داشته و به نقل از مسئول ساخت این پروژه قرار است طی 18 ماه آینده تکمیل شود.

پروژه‌های انکشافی که در ولسوالی غوریان جریان دارد دو پروژه بزرگ اقتصادی ولایت هرات است که با تکمیل شدن این دو پروژه هرات جهش بزرگ اقتصادی خواهد داشت.

در همین حال، والی هرات گفته بود که راه اندازی پروژه‌های بزرگ اقتصادی در دستور کار حکومت می‌باشد و قصد دارد تا از طریق برای مردم اشتغال‌زایی کرده و به رشد اقتصادی کشور کمک کند.

 

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.