نشست ویژه سران کشورهای اسلامی با موضوع غزه/کودک‌کُشی صهیونست‌ها هم‌چنان ادامه دارد

نشست فوق‌العاده سران کشورهای اسلامی امروز شنبه (20 عقرب) در شهر جده عربستان برگزار می‌شود. این نشست هم‌زمان با تشدید حملات وحشیانه صهیونست‌ها به غزه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری وطن24، ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران نیز برای شرکت در این نشست عازم عربستان سعودی شده است.

حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران در توییتی نوشته است که به دلیل اهمیت موضوع غزه، اجلاس فوق‌العاده‌ی سران کشورهای اسلامی و عربی به‌صورت مشترک در ریاض برگزار می‌شود.

وی افزوده که رئیس جمهوری ایران در این نشست پیشنهادات مهمی ارایه خواهد کرد.

وزارت خارجه عربستان سعودی نیز با نشر اعلامیه‌ای گفته است که قرار بود امروز شنبه دو نشست« فوق‌العاده‌ی سران عرب» و «ویژه سران کشورهای اسلامی» برگزار شود اما با توجه به اهمیت موضوع عربستان سعودی، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی به برگزاری نشست مشترک سران کشورهای اسلامی و عربی توافق کردند.

دو هفته قبل نیز نشست ویژه سازمان همکاری‌های اسلامی در سطح وزرای خارجه نیز در ریاض برگزار شده بود.

کشورهای عربی به دلیل عدم حمایت معنی‌دار از غزه مورد انتقاد شدید افکار عمومی قرار گرفته است.

انتظارها این است تا برآیند این نشست‌ها بر اوضاع جنگ در غزه تاثیرگذار باشد. این درحالی است که سران کشورهای غربی از جمله آمریکا نیز سفرهای متعددی به کشورهای منطقه داشته‌اند.

با این حال آمریکا و متحدان غربی‌اش یکی از اصلی‌ترین موانع برای عدم توافق آتش بس جنگ در غزه به شمار می‌روند.

تا کنون آمریکا فرصت‌های پیش‌آمده برای آتش بس در غزه را از بین برده است.

حملات بی‌سابقه صهیونست‌ها به غزه

نشست سران کشورهای اسلامی درحالی در جده برگزار می‌شود که در بیست و چهار ساعت گذشته رژیم صهیونستی بی‌سابقه‌ترین حملات را بالای نوار غزه و اهداف غیرنظامی انجام داده است.

چندین بیمارستان مهم در غزه مورد حمله قرار گرفته و دهها تن شهید شدند. خبرنگار شبکه الجزیره در یک گفتگوی ویدیویی اوضاع را غزه به شدت وخیم توصیف کرد.

او با چشمان اشک‌بار گفت که همه چیز در غزه در حال فروپاشی است و حملات وحشیانه صهیونست‌ها بالای کودکان و زنان بی‌امان ادامه دارد.

آمار تلفات به 11 هزار تن رسیده است. این درحالی است که نیم آن شامل زنان و کودکانی اند که در شفاخانه، خانه‌های مسکونی و پناه‌گاه‌ها هدف قرار گرفته‌اند.

 

منبع خبرگزاری وطن24
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.