نشست مشورتی شهرداران 12 ولایت و ولسوالی کشور در هرات برگزار شد

به گزارش خبرگزاری وطن24، غلام حضرت مشفق، شهردار هرات می‌گوید: هدف از نشست مشورتی میان 12 شهردار کشور در این ولایت، صحبت و شریک ساختن تجارب کاری در امور شهری، پیشرفت و قوانین شهرداری‌ها می‌باشد.

به گفته او، در این نشست چهار شهردار از ولایت‌ها و هشت شهردار دیگر هم از ولسوالی‌های مختلف ولایات‌ حضور دارند.

وی بیان داشت این نشست میان شهرداران حاضر در هرات برای دو روز ادامه خواهد داشت که همراه با بازدید از نقاط مختلف و کارکردهای شهرداری این ولایت می‌باشد.

آقای مشفق یادآور شد قانون جدید شهرداری‌ها پس از این، دست شهرداران را باز گذاشته که در صورت تأخیر بودجه از مرکز کشور بتوانند پروژه‌های کاری خود را ادامه دهند.

شهردار هرات تأکید کرد اداره‌اش 70 پروژه انکشافی را آماده ساخته و شماری را هم به قرار داد سپرده است.

در همین حال اسدالله عمر، مدیر مالی و محاسبه و سرپرست شهرداری یکی از ولسوالی‌های بلخ در سفرش به هرات می‌گوید: توسعه شهری در این ولایت نسبت به دیگر شهرهای افغانستان پیشرفت‌های زیادی کرده است.

به گفته او شهر هرات می‌تواند یک الگوی خوب برای دیگر شهرهای افغانستان باشد.

آقای عمر یادآور شد یکی از کارهای عمده‌ای که شهرداری هرات انجام داده، ثبت عواید تاریخی و ثبت عواید توریستی از جمله کارهای می‌باشد که قابل ستایش است.

وی گفت قرار است که در روزهای آینده شهرداران حاضر در این نشست از توسعه شهری، پارک‌های صنعتی و پارک‌های داخلی شهری این ولایت بازدید کنند.

کارهایی را که شهرداری هرات در طول چند سال انجام داده از نگاه درجه بندی این ولایت را در جایگاه نخست میان شهرهای افغانستان قرار داده است.

در این نشست مشورتی هشداری هم برای شهرداری هرات داده شد که در صورت کم کاری و یا عدم توجه در امور توسعه شهری، این ولایت از درجه یک به درجه‌های پائین‌تر سقوط خواهد کرد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.