نشست مشترک کمیسیون رسیدگی به زلزله‌زدگان با چهار مؤسسه خارجی

نمایندگان چهار مؤسسه خارجی به منظور امداد رسانی به موقع برای زلزله‌زدگان هرات با مسئولان کمیسیون رسیدگی به زلزله‌زدگان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، آژانس باختر نوشته است که هدف اصلی برگزاری این جلسات رفع چالش‌های سد راه کار مؤسسات و رسیدگی به موقع برای آسیب دیدگان زلزله می‌باشد.

این جسله که روز گذشته(یک‌شنبه، 14 عقرب)، برگزار شد در آن نمایندگان مؤسسات دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد(OCHA)، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل(UNHCR)، سازمان بین‌المللی مهاجرت(IOM) و کلستر سرپناه عاجل(NFI) حضور داشتند.

گفته می‌شود تاکنون کمک‌های نقدی و غیر نقدی فراوان از سوی این مؤسسات برای زلزله‌زدگان هرات توزیع شده است.

نمایندگان مؤسسات مذکور، کمک‎های اهدای شان را خیمه، سیت آشپزخانه، پول نقد، ادویه جات، آب آشامیدنی و تخته کمپل بیان کردند.

این تعدا از مؤسسات خارجی هم‌چنان از احداث سرپناه و دادخواهی برای جمع‌آوری کمک‌های بیشتر برای زلزله‌زدگان هرات اعلام همکاری کرده است.

تاکید اساسی کمیسیون رسیدگی به زلزله‌زدگان هم امداد رسانی شفاف و عادلانه در تمامی مناطق زلزله‌زگان می‌باشد.

شراف الدین مسلم، معین وزارت انکشاف دهات و عضو کمیسیون رسیدگی به زلزله زدگان می گوید که آنان تلاش دارند تا امداد رسانی به گونه شفاف و دادخواهی بیشتر برای جمع آوری کمک‌ها باری مناطق زلزله‌زده صورت بگیرد.

احمد الله متقی رئیس فرهنگ هرات و سخنگوی کمیسیون رسیدگی به زلزله زدگان هم تمرکز اصلی این کمیسیون را رساندن به موقع کمک ها برای زلزله‌زدگان خواند.

این در حالی‌است که روند خانه‌ سازی برای زلزله‌زدگان در ولسوالی‌های زنده‌جان و برخی مناطق ولسوالی انجیل ادامه دارد.

برخی از زلزله‌زدگان در مناطق دوردست هرات اما، از توزیع ناعادلانه کمک‌ها شاکی هستند.

منبع خبرگزاری وطن
توسط مراد یوسفی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.