نسل امروز و نسل‌های آینده مدیون مجاهدین‌ کشور می‌باشند

رییس جمهور غنی در پیامی به مناسبت هشت ثور روز پیروزی جهاد مردم افغانستان گفته که نسل امروز و فردای افغانستان مدیون مجاهدین اند.

آقای غنی امروز هشتم ثور به مناسبت 28مین سالروز پیروزی جهاد مردم افغانستان گفته که این پیروزی محصول مبارزات دوامدار و قربانی‌ها و فداکاری‌های تمام مردم کشور است.

او گفته که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا از سالیاد جهاد تجلیل نمی‌گردد، اما “نسل امروز و نسل های آینده کشور مدیون مجاهدین‌ کشور اند.”

رییس جمهور تاکید کرده که افغانستان در فصل جدید نیز تنها با وحدت ملی میتواند در برابر جنگ تحمیلی و دست یابی به صلح پایدار موفق شود.

به گفته او، افغاستان طی سالهای متمادی در معرض دسیسه‌های آشکار و پنهان بیگانگان قرار داشته که هدف نهایی آن تخریب کشور و نهاد‌های دولتی بوده است؛ اما دولت برای ختم جنگ گام‌های اساسی و عملی برداشته و برای تحقق صلح تلاش بیشتر خواهد کرد.

او با اشاره به این‌ که مردم افغانستان از هر گونه بهانه تراشی برای ادامه جنگ و شرارت افروزی نفرت دارند، گفته است: “ما به مخالفین صدا می کنیم که بیایند به گفتگو بنشینند که مالکان اصلی این خاک یعنی باشندگان این کشور چه می‌خواهند؟ مردم افغانستان دیگر طرفدار جنگ و تباهی در خانه‌ها و قریه‌های شان نیستند.”

رییس جمهور تاکید کرده که مردم افغانستان بیشتر از هر کسی دیگر در جهان تباهی خاک خود را نمی‌خواهند. بناً دولت افغانستان به خواست مردم لبیک گفته و از هر اقدامی در مورد صلح استقبال می‌کند.

طالبان به بهانه عدم رهایی 5 هزار زندانی این گروه از سوی دولت افغانستان تا هنوز حاضر به گفتگو با دولت افغانستان نشده است. در حالی که این گروه با دولت امریکا در قطر موافقتنامه صلح امضا کرد و یکی از شرایط این توافقنامه آغاز گفتگوهای بین‌الافغانی است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.