نخست وزیر سابق رژیم صهیونستی ماجرای لیبی را «رسوایی ملی» توصیف کرد

نخست‌وزیر سابق و رهبر کنونی اپوزیسیون رژیم صهیونیستی ضمن محکوم کردن درز خبر دیدار وزیر خارجه این رژیم با همتای لیبیایی، این اقدام را رسوایی برای صهیونیست‌ها توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، در ادامه واکنش‌ها به دیدار وزیر خارجه دولت وحدت ملی لیبی با الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه به کوهن و کابینه بنیامین نتانیاهو تاخته است.

به نقل از خبرگزاری فارس، یائیر لاپید که نخست‌وزیر و وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی است، در پیامی در شبکه ایکس (توئیتر سابق) اقدام الی کوهن را موجب شرمساری برای رژیم صهیونیستی دانست و رفتار و عملکرد او را ناشیانه خوانده است.

الی کوهن روز یکشنبه (دیروز) از دیدار با «نجلا المنقوش» وزیر خارجه دولت وحدت ملی لیبی (مستقر در طرابلس) خبر داد. به گفته وزیر خارجه تل‌آویو، این دیدار «تاریخی» هفته پیش در رم پایتخت ایتالیا برگزار شد.

رسانه‌ای شدن این دیدار خشم و تظاهرات مردم لیبی را به دنبال داشت و لیبیایی‌ها شامگاه یکشنبه با برگزاری تظاهرات دیدار نجلاء المنقوش با الی کوهن او را محکوم کردند.

به دنبال این تحولات، رئیس دولت وحدت ملی لیبی نجلا المنقوش را از پست خود تعلیق و او را برای تحقیق به سازمان‌های نظارتی معرفی کرد.

یائیر لاپید نوشت: «کشورهای جهان امروز صبح به انتشار غیرمسئولانه (خبر) دیدار وزیران خارجه اسرائیل و لیبی نگاه می‌کنند و از خود می‌پرسند: آیا این کشوری است که بتوانیم با آن روابط خارجی برقرار کنیم؟ آیا این کشوری است که بتوان به آن اعتماد کرد؟ این اتفاقی وقتی می‌افتد که شما الی کوهن فردی بدون پیشینه (در سیاست خارجی) را به عنوان وزیر امور خارجه منصوب کنید».

او در شبکه اجتماعی ایکس(توئیتر سابق) افزود: «اتفاقی که درباره وزیر خارجه لیبی رخ داد، غیرمسئولانه، مبتدیانه و یک شکست فاحش در قضاوت است.

این درحالی است که خبرها از متواری شدن وزیر خارجه لیبی به ترکیه منتشر شده است.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.