ناکامی و بی‌کفایتی خود را به گردن افغانستان نیندازید

ملا محمدیعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع با اشاره به ادعای مقام‌های پاکستانی مبنی بر دست‌داشتن شهروندان افغان در حملات تروریستی در آن کشور، می‌گوید که آنان «ناکامی» و «بی‌کفایتی» خود را به گردن افغانستان می‌اندازند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، این مقام ارشد امارت اسلامی بار دیگر تأکید کرده است که از افغانستان خطری متوجه کشورهای دیگر نیست و امارت اسلامی خواستار ناامنی در دیگر کشورها نیست.

سرپرست وزارت دفاع ملی افزوده است که امارت اسلامی بارها در این باره وضاحت داده است، اما باز هم آنها با «چشم سفیدی زیاد» به اتهام وارد کردن شان ادامه می‌دهند.

محمد یعقوب مجاهد، علاوه کرده است: من بسیار حیران هستم که آنها چرا این کار را می‌کنند، نباید چنین کاری را انجام دهند و یا ممکن آنها به این دلیل این کار را انجام می‌دهند که به جهان این پیام را برسانند که افغانستان برای شما نیز خطر است و افغانستان را نگذارید که به این حالت باقی بماند. اما این بار دشمنان جغرافیای افغانستان این آرمان را به گور خواهند برد.

او خاطر نشان کرده است که حکومت پاکستان برای انحراف اذهان عامه مردم شان اتهامات نا درست را به امارت اسلامی وارد می‌کنند، در حالیکه حکومت افغانستان بارها برای همه کشورهای منطقه به‌خصوص کشورهای همسایه اطمینان داده که از خاک افغانستان بر علیه آنان کار گرفته نخواهد شد.

این درحالی است که ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست نیز بارها اتهامات پاکستان را رد کرده و گفته که همسایه‌ها به جای تهدید با افغانستان گفتگو کنند.

وی افزوده که هیچ تهدیدی از خاک افغانستان متوجه کشورهای منطقه نیست و دو سال حاکمیت امارت اسلامی این موضوع را ثابت کرده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.