ناامنی در فراه و افزایش خانواده‌های متاثر از جنگ در این ولایت

مسئولان ریاست عودت و مهاجرین ولایت فراه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌گویند در 10 روز گذشته بیش از 250 فامیل متأثر از جنگ به این اداره مراجعه کرده‌اند.

رحم‌الدین ریکوال، رئیس عودت و مهاجرین ولایت فراه به سایت خبری وطن24 گفت: این خانواده‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بیجا شده از ولسوالی جوین، بالابولک و روستای قلایکاه بوده که در 10 روز گذشته ثبت شده‌‌‌اند.

وی بیان داشت تا کنون به 95 فامیل کمک صورت گرفته و در روزهای آینده هم برای متباقی از خانواده‌‌‌ها کمک صورت می‌گیرد.

در گذشته کمک‌های این اداره در ولایت فراه شامل موادهای غذایی و غیرغذایی بوده و هم چنان ادامه دارد.

او یادآور شد اگر ناامنی‌ها افزایش پیدا کند شمار این بیجا شدگان بیشتر خواهد شد و در صورتی که امنیت باشد مشکلی جدی پیش نخواهد آمد.

آقای ریکوال تأکید کرد به دلیل ناامنی‌‌‌ها این اداره به خارج از شهر فراه رفته نمی‌‌‌‌تواند و فقط مؤسسه ( دبلیو.اف.بی) رفته می‌‌‌‌‌تواند و شرایط برای دیگر مؤسسات هم فراهم نمی‌‌‌‌باشد.

رئیس عودت و مهاجرین ولایت فراه علاوه کرد مؤسسات بین‌المللی با این اداره همکاری داشته و در حال سروی بیجا شدگان متأثر از جنگ هستند.

ولایت فراه از سال‌‌ها به این طرف در حال جنگ بوده و شعله نبردها میان نیروهای دولتی و طالبان بیشتر غیرنظامیان را آواره کرده است.

با شدت نبردها در کشور ولایت فراه بیشتر از گذشته ناامن شده که تعداد زیادی از باشندگان این ولایت را از خانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های شان بیجا کرده و آنان را مجبور ساخته تا دست به دامن کمک‌های داخلی و خارجی شوند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.