مولانا فقهی: پیشرفت در سایه‌ای قرآن و ترس از خداوند عدالت‌آور است

نشستی در هرات با عنوان «سیمینار علمی تحقیقی قرآن و علوم معاصر» با حضور علمای مطرح ملی و بین‌المللی برگزار شد. در این برنامه یکی از علمای نام‌دار اهل سنت ایران نیز به عنوان سخنران اصلی حضور داشت.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولانا بهزاد فقهی، از علمای نام‌دار و شناخته شده اهل سنت ایران در سخنانی با اشاره با جایگاه علم گفت: کسی علم را پیشرفت می‌دهد اما در دل از ایمان ضعیف باشد در دست آوردها و پیشرفت‌هایش دنیا را پُر از نفرت و بی عدالتی می‌کند.

وی بیان داشت: کسانی که به دنبال پرورش عقل و دل برگرفته از قرآن هستنند آن افراد موفق بوده و الگو برای دیگران می‌باشند.

او تاکید کرد که علم و معرفت و تواضع و فروتنی سرچشمه خوبی‌ها است و تنها راه بنده‌ای خوب بودن اطاعت بی‌‌قید و شرط از خداوند(ج) و آزار نرساندن به دیگران تحت هر عنوانی است.

به باور اشتراک کنندگان در این نشست اگر راه قرآن و دین مبین اسلام به درستی عملی گردد این همه بی‌عدالتی در دنیا نخواهد بود.

لعل محمد عمران، یکی از اساتید قرآنی در هرات می‌گوید: قرآن کتابی است که تنها به مسلمانان مربوط نمی‌شود بلکه نیاز جامعه بشری میباشد.

او خاطرشنان کرد: اگر چنین برنامه‌ها بیشتر در نظر گرفته شود بدون شک که تأثیر مثبتی در پی خواهد داشت و مردم بیشتر علاقمند خواهد شد.

نشست‌های قرآنی و علمی با حضور کارشناسان قرآنی هر از چند گاهی در هرات برگزار می‌شود و استقبال مردم و به خصوص جوانان از آن ارزشمند و بالا است.

 

منبع خبرگزاری وطن
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.