ممنوعیت شکار و پرورش پرندگان کم‌یاب؛ آزاد سازی صدها پرنده (حباری) در فراه

موسسه خیریه الغرافه قطر که در فراه فعالیت دارد از پرورش و آزاد سازی صد‌ها بال پرنده (توغ دار یا حباری) بعد از یک سال در این ولایت خبر می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، موسسه الغرافه در برنامه با حضور داشت مقامات محلی ولایت فراه صدها پرنده (حباری) را بعد از پرورش به مدت یک سال برای تکثیر نسل آزاد کرده است.

شیخ علی بن عبدالله بن آل ثانی، رئیس موسسه الغرافه قطر در فراه در این برنامه می‌گوید که صدها بال پرنده توغدار (حباری) در مناطق مختلف فراه آزاد شده‌اند.

وی بر حفاظت از این پرندگان تأکید کرد و افزود، موسسه خیریه الغرافه در نظر دارد در آینده پرورش این پرندگان را در این موسسه گسترش دهد.

از سویی هم، محمد عبدالحی سباوون، رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت فراه گفت: موسسه خیریه الغرافه کشور قطر از چندین سال بدینسو فعالیت‌های خیریه خود را در این ولایت انجام می‌دهد.

این موسسه در کنار فعالیت‌های خیریه و پرورش پرندگان کم‌یاب، برای ده‌ها تن از مردم این ولایت زمینه کار را ایجاد کرده است.

او بیان کرد که با تأمین امنیت توسط ا.ا.ا برای تمامی تاجران زمینه سرمایه گذاری فراهم شده و می‌توانند بدون هیچگونه تهدید به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

این مقام گفته با آزاد سازی این پرندگان خطر منقرض بودن این حیوانات تا حدودی رفع می‌گردد.

رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ فراه از تمامی شهروندان این ولایت خواست تا از شکار این پرندگان و سایر پرندگان خودداری کنند و با حکومت در این راستا همکاری کنند.

باید گفت پرندگان توغ‌داری (حباری) آن دسته پرندگان مهاجر‌اند که به منظور سپری کردن فصل سرما از کشور‌های همجوار خارجی به افغانستان بر‌می‌گردد.

حباری پرنده‏ای شبیه فیل‌مرغ است با پاهای نسبتاً بلند که زیستگاه آن مناطق صحرایی و کویری است.

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.