ملا برادر در تهران؛ افغانستان و ایران می‌توانند دو شریک خوب اقتصادی شوند

 

ملا عبدالغنی برادر، معاون نخست وزیر امارت اسلامی در سفر به ایران با وزیر خارجه و دبیر عالی شورای امنیت ملی این کشور دیدار و روی موضوعات مختلف رایزنی کرده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، در این دیدار که عصر روز یک‌شنبه (۱۴ عقرب) انجام شده است، درباره‌ی مسائل امنیتی و اقتصادی، آخرین تحولات منطقه و اوضاع غزه گفت‌وگو شده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایران-ایرنا، آقای برادر در دیدار با علی‌اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفته است که افغانستان تهدیدی برای هیچ یک از همسایگانش نخواهد بود.

به نقل از ایرنا، احمدیان گفته است که جمهوری اسلامی ایران از استقلال، ثبات، امنیت و پیشرفت افغانستان حمایت می‌کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران بر همکاری در امور تجاری و صنعتی، حمل‌ونقل، کشاورزی و تأمین حق‌آبه‌ی آن کشور تأکید کرده است.

در این دیدار ملا عبدالغنی برادر نیز بر توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان دو کشور، به‌ویژه فعال کردن حوزه‌ی ترانزیت، بندر چابهار و همکاری در بخش حمل‌ونقل هوایی تأکید کرده است.

او با اعلام پایبندی به معاهدات افغانستان با ایران رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری مشترک را به نفع هر دو کشور خوانده و گفته که دو کشور می‌توانند شرکای خوبی اقتصادی شوند.

ایرنا نوشته است که عبدالغنی برادر با اشاره «به عزم افغانستان در مبارزه با تروریسم و اطمینان‌بخشی در مورد امنیت مرزها تصریح کرده است که افغانستان تهدیدی برای هیچ یک از همسایگانش نخواهد بود.»

دفتر ملا برادر نیز به نقل نیز به نقل از عبدالغنی برادر گفته است که ایران در قبال مهاجران افغاستان «اسلامیت، انسانیت، همسایگی و حقوق مهاجران را به رسمیت می‌شناسد».

قبل از این دیدار آقای برادر با شماری از مقامات کشاورزی و صنعت و وزیر خارجه ایران نیز دیدار داشته است.

در دیدار آقای برادر با حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران، بر عزم دو کشور جهت افزایش همکاری‌های اقتصادی تاکید شده و از تلاش امارت اسلامی جهت حمایت از مواضع مردم مظلوم غزه ستایش شده است.

این درحالی است که این روزها افغانستنان به دلیل اخراج اجباری مهاجران از پاکستان با بحران پناه‌جویان برگشته به کشور مواجه است.

امارت اسلامی بارها از کشورهای منطقه خواستار خویش‌تنداری و برخورد نیک با مهاجران شده است.

 

منبع خبرگزاری وطن24
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.