معین نشراتی وزارت فرهنگ کشور وعده حمایت کامل از فعالیت آزاد رسانه‌ها داد

مسئولان وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور در همایش تجلیل روز جهانی آزادی مطبوعات در هرات می‌گویند که هیچ نهادی حق مداخله در کار رسانه‌ها را ندارد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی حیات‌الله مهاجر فراهی، معین وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور در سخنانی در همایش تجلیل روز جهانی آزادی مطبوعات در هرات این گفته‌ها را مطح کرده است.

او گفته که تنها ارگان نظارتی بر کار رسانه‌ها وزارت اطلاعات و فرهنگ است؛ غیر از این هیچ نهادی حق مداخله در فعالیت رسانه‌ها را ندارد.

آقای مهاجر هم‌چنین تاکید می‌کند که فعالیت آزاد رسانه‌ها را در چارچوب ارزش‌ها و منافع ملی تضمین می‌کند و همواره حکومت حامی رسانه‌ها است.

مولوی نعیم‌الحق حقانی، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات هم از مسئولان مرکزی خواست تا نسبت به کار رسانه‌ها و فعالیت آزاد آنان محدودیت وضع نکنند.

وی تاکید کرد که هر اندازه توجه رسانه‌ها جلب شود به همان اندازه مردم همراه حکومت خواهند بود و هرقدر «دل خبرنگار آزرده باشد، به همان اندازه مردم از حاکیت فاصله می‌گیرند».

در این همایش کارشناسان و فعالان حوزه‌ رسانه هم اشتراک داشتند.

دکتر نجیب‌الرحمن حدید، رئیس دانشکده روزنامه نگاری دانشگاه هرات هم گفت: «قانون گذاری رسانه‌ها باید اصلاح شود و قانون منطبق با وضعیت افغانستان ساخته و توشیح شود».

وی افزود که افغانستان امروز نیاز به فرهنگ سازی، بلند رفتن سطح سواد مردم و هم‌دلی دارد؛ نقش رسانه‌ها در تحقق این اهداف ارزنده است و با حمایت و قانون‌گذاری درست از سوی حکومت برآروده می‌شود.

دکتر حدید در ادامه بر نقش سرگرمی رسانه‌ها اشاره کرده و از مسئولان حکومتی خواست تا منطبق بر نیازهای انسان امروزی اجازه نشرات برخی موضوعاتی را بدهند که عامل جذب بیننده برای رسانه‌ها است.

او گفت: «اگر سرگرمی کاملا حذف شود طبعا بینندگان رسانه‌ها در کشور کاهش می‌یابد و این به ضرر رسانه و حکومت است؛ باید راه‌کار معقول و منطبق بر نیازها سنجیده و طبق مبنای شریعت اسلام نشر شود».

این همه درحالی گفته می‌شود که سازمان ملل متحد از بدتر شدن اوضاع آزادی بیان در اکثر نقاط دنیا ابراز نگرانی می‌کنند.

افزایش خشونت‌ها، روی کار آمدن نظام‌های استبدادی و برخی مسایل دیگر از جمله مواردی است که سازمان ملل به آن اشاره کرده و عامل افزایش خشونت خوانده است.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.