معترضان خواهان رفع محدودیت تردد بین افغانستان و پاکستان شدند/اجازه نامه سفر ویژه برای تاجران صادر می‌شود

جنبش معترضان پاکستانی هشدار داد اگر اسلام‌آباد محدودیت‌های تردد بین افغانستان و پاکستان را رفع نکند، این جنبش مانع برگزاری انتخابات پیش‌رو در پاکستان خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، «صادق‌خان اچکزی» سخنگوی جنبش اعتراضی در «چمن» گفت: نتیجه عدم رسیدگی به خواسته‌هایمان بسیار خطرناک خواهد بود. اوضاع از کنترل ما خارج خواهد شد و حرف هیچ‌کس را نخواهیم پذیرفت.

معترضان تأکید می‌کنند قراردادهایی که در طول تاریخ افغانستان و پاکستان امضا شدند از جمله توافق‌ «گندمک»، «دیورند» و «راولپندی» هیچ یک به این موضوع اشاره نکرده که پشتون‌های دو سوی مرز برای عبور از خط دیورند باید پاسپورت و ویزا داشته باشند.

این اعتراضات درحالی است که دولت موقت پاکستان می‌گوید شهروندان افغانستان از این پس باید با ویزای پاکستان وارد این کشور شوند.

از سویی‌هم، محدودیت‌های پاکستان برای رفت و آمد افغان‌ها به پاکستان باعث بسته شدن تردد کوتاه مدت بین دو کشور شد و پاکستان تمامی گذرگاه‌های خود با افغانستان را بست.

با این حال، اتاق مشترک تجارت پاکستان و افغانستان، پیشنهاد صدور «اجازه‌نامه ویژه سفر» برای رانندگان موترهای باربری میان دو کشور را داده است.

اکسپرس تریبون به نقل از ضیاء‌الحق سرحدی، هماهنگ‌کننده اتاق مشترک تجارت و صنایع پاکستان و افغانستان گزارش داد این پیشنهاد برای تسهیل انتقال کالاهای تجارتی و رفت‌و‌آمد رانندگان میان دو کشور صورت گرفته است.

بربنیاد این گزارش‌، در صورت تأیید این طرح، برای بیش از یک‌ هزار راننده به‌جای ویزا، «اجازه‌نامه ویژه سفر» صادر خواهد شد و موترهای باربری باید در ادارات گمرک و ترانسپورت در پاکستان و افغانستان ثبت شوند.

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.