مشکلات تاجران در مرز تورغندی هرات حل شود

رئیس اتاق تجارت و سرمایه گذاری هرات در دیدار‌های جداگانه با مسئولان محلی این ولایت و سرکنسول کشور ترکمنستان در هرات خواستار حل مشلات تجاران در مرز تورعندی شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، محمد یونس قاضی زاده، رئیس اتاق تجارت و سرمایه گذاری هرات با عبدالقیوم روحانی، معاون مقام این ولایت و سرکنسول کشور ترکمنستان در هرات به صورت جداگانه دیدار کرده است.

ریاست اتاق تجارت و سرمایه گذاری هرات با نشر خبرنامه می‌گوید این دو دیدار به منظور حل مشکلات تجاران و سرمایه گذاران این ولایت در مرز تورغندی و دو سوی این مرز صورت گرفته است.

به گفته خبرنامه، آقای قاضی زاده در دیدار با معاون مقام ولایت هرات بیان داشت که با وجود حمایت مقامات محلی از تجاران این ولایت، آنان هنوز هم با برخی مشکلات در مرز تورغندی مواجه اند که باید برطرف شود.

خبرنامه می‌افزاید که رئیس اتاق تجارت و سرمایه گذاری هرات در نشستی دیگری با سرکنسول ترکمنستان در این ولایت هم خواهان هماهنگی بیشتر در بخش تجارت میان افغانسان و کشور ترکمنستان شد.

در خبرنامه آمده است که طرفین در این دو نشست وعده حمایت و همکاری تجاران و سرمایه گذاران هرات دادند.

این در حالی‌است که مسئولان در مرز اسلام قلعه هرات هم از 24 ساعته شدن این مرز به روی ترانزیت و تردد در آینده نزدیک خبر می‌دهند.

وزارت صنعت و تجارت کشور هم با نامگذاری 20 ثور بنام روز ملی صادرات می‌گوید که افغانستان در سال گذشته به ارزش دو میلیارد صادرات داشته است.

این وزارت اعلام کرده بود که صادرات کشور 85 فیصد افزایش نسبت به سال‌های قبل را نشان می‌دهد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.