مستوفیت هرات خواهان همکاری مردم در بخش پرداخت مالیات شد

به گزارش خبرگزاری وطن24، فائقه علیزاده، رئیس مستوفیت هرات می‌گوید: “مالیاتی را که مردم این ولایت می‌پردازند قابل رضایت بوده و این مالیات دوباره به خود مردم مصرف می‌شود.”
به گفته او مالیاتی که از طرف دولت بالای یک ولایت وضع می‌شود نسبت به درآمد آن ولایت می‌باشد.
وی تأکید می‌کند به هر اندازه که مردم در قسمت دادن مالیات همکاری کند به همان اندازه دولت می‌تواند خدمات بیشتری را برای شهروندان ارائه کند.
خانم علیزاده یادآور شد مالیاتی که را که مردم می‌پردازند تأمین مصارف بودجه انکشافی را نمی‌کند و دیگر کشورها یک قسمت بودجه سالانه افغانستان را تأمین می‌کنند.
در همین حال داکتر مهدی حدید، عضو شورای ولایت هرات می‌گوید: “اگر یک کشور می‌خواهد که دارای استقلال مالیاتی باشد باید شهروندانش مالیات خود را سروقت به دولت تحویل دهند.”
او افزود این ولایت بیش از 34 درصد مالیات دولت را سالانه تأمین می‌کند و باید دولت هم خدمات بهتری برای مردم این ولایت ارائه کند.
آقای حدید اضافه می‌کند مالیاتی که سالانه از تمام کشور جمع آور می‌شود کمتر از 60 درصد بودجه سالانه کشور را تأمین می‌کند.
این عضو شورای ولایت هرات خاطر نشان کرد باید جمع آوری مالیات به گونه شفاف صورت بگیرد تا اینکه بدون کدام مشکل به حساب دولت برسد.
شهروندان هرات پرداخت مالیات از طرف مردم این ولایت را به دولت بسیار سنگین می‌داند.
از سویی هم فریبا کبرزانی، یکی از شهروندان هرات به این باور است به آن اندازه مالیاتی که از مردم گرفته می‌شود خدماتی که باشندگان این ولایت انتظارش را دارد ارائه نمی‌شود.
مردم هرات می‌گویند مخالف پرداخت مالیات نیستند اما در بدل پرداخت مالیات توقعی هم دارند.
این شهروندان در حالی نگرانی شان را بیان می‌کند که بار سنگین مالیات را در وضع خراب اقتصادی کنونی بردوش می‌کشند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.