مسابقات گلف برای حمایت از تاپی برگزار خواهد شد

مسابقات دو جانبه گلف در بین دو کشور ترکمنستان و افغانستان برای حمایت از پروژه تاپی در دو شهر هرات و عشق آباد برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، رئیس تربیت بدنی ولایت هرات با سر کنسولگری ترکمنستان دیدار داشته و درمورد برگزار مسابقات و ترنمت‌های ورزش گوناگون در بین دو کشور صحبت کردند.

مولوی گلاب‌الدین خپلواک، رئیس تربیت بدنی ولایت هرات گفت: « ورزش به عنوان فرهنگ صلح و دوستی بین دو ملت افغان و ترکمن ریشه دیرینه‌یی داشته و ما متعهد به راه اندازی تورنمنت های بیشتر در بخش ورزش های مشترک عنعنوی دو ملت هستیم.»

وی در دیدار سرکنسولگری ترکمنستان خواستار راه اندازی مسابقات گلف در بین دو کشور شد.

او بیان کرد این مسابقات برای حمایت از پروژه تاپی تحت نام «تاپی»  برگزار شود.

همچنین آقای خپلواک افزود قرار است در سال جدید مسابقات پنج جانبه پهلوانی بین افغانستان، ترکنستان، ایران، ازبکستان و تاجکستان به میزبانی ولایت هرات برگزار شود.

در همین حال، مراد قوچ مرادوف، سرکنسول ترکمنستان در هرات در ارتباط برگزار مسابقات گلف گفت: «کشور ترکمنستان در کنار مردم افغانستان بوده و از برنامه های فرهنگی و ورزشی مردم هرات حمایت کرده است.»

به گفته وی، «ما سعی میکنیم مسابقات دوجانبه گلف تحت نام تاپی مرحله اول در عشق آباد و مرحله دوم آن درهرات راه اندازی کنیم.»

آقای مرادوف در ادامه بیان کرد که در آینده نزدیک در تجلیل از روز جهانی بایسکل‌رانی تیمی از افغانستان به ترکمنستان دعوت می‌شود.

شکیب حیاتی، رئیس فدراسیون گلف در هرات ضمن ارائه تاریخچه ورزش گلف در افغانستان و ترکمنستان آماده‌گی فدراسیون گلف هرات را جهت راه اندازی مسابقات ورزشی تحت نام تاپی ابراز کرد.

در این دیدار، اداره ورزش هرات و فدراسیون گلف نقشه میدان گلف با پرچم های کشورهای مشترک پروژه تاپی به کنسولگری و رئیس تاپی هدیه شد.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.