مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در ایران؛ قاری افغانستان نائب قهرمان مسابقات شد

قاریان افغانستان در سی و نهمین دور مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در بخش‌های مختلف مقامات برتر دو و سوم را گرفته‌اند.

این دور مسابقات در پایتخت جمهوری اسلامی ایران از تاریخ 29 دلو تا سوم حوت برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری وطن24، به نقل از خبرگزاری صدای افغان؛ در اختتامیه مسابقات بین‌اللملی قرآن کریم، سید امیر هاشمی مقام دوم و بانو آمنه شیرزاد مقام سوم را در بخش قرآئت از افغانستان کسب کرده‌اند.

قابل ذکر است که از افغانستان دو قاری از ولایت هرات در این مسابقات شرکت کرده و هر دو به مقام‌های برتر در بخش قرآئت کسب کرده‌اند.

با این حال، مرحله نهایی سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با حضور ۵۲ شرکت‌کننده از ایران و ۳۳ کشور دیگر در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن کریم از ۲۹ بهمن/دلو تا سوم اسفند/حوت در سالون اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران برگزار شد.

در دور مقدماتی سی‌ و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ۱۵۰ شرکت‌کننده از ۸۰ کشور در رشته‌های حفظ کل و قرائت ترتیل شرکت کردند.

در این دوره برای اولین بار ترتیل بانوان نیز به بخش مسابقات اضافه گردیده است.

در این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از بین ۱۵۰ شرکت‌کننده از ۸۰ کشور در دور مقدماتی نهایتا ۵۲ شرکت کننده از ۳۳ کشور جواز حضور در دور نهایی را پیدا کردند.

مراسم اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران روز گذشته سوم اسفند/حوت با حضور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران، در سالون اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار گردید.

شایان ذکر است طبق اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه‌ی ایران، جوائز نفرات اول هر رشته ۱۵۰ میلیون تومان؛ نفردوم ۱۲۰ میلیون تومان و سومین نفر برگزیده ۹۰ میلیون تومان تعیین شده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.