مسئولان حکومتی خواهان همکاری مردم برای کاهش خسارات و تلفات اند

رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات طی کنفرانس خبری می‌گوید که تلاش‌ها برای رفع عارضه برق و کمک به نیازمندان و آسیب دیدگانِ از سرما ادامه دارد.

او امروز چهلرشنبه (21 جدی) گفته که کمیته اضطرار به رهبری والی این ولایت به صورت شبانه روزی کار می‌کند و مردم هم در این بخش همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی نعیم‌الحق حقانی، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گوید: «مقام ولایت در همکاری با شمار از نهادهای حکومتی قبل از وارد شدن موج سرما به هرات جلسات اضطراری برگزار کرده و آمادگی‌های لازم را گرفتند.»

به‌گفته ‌او، در حال حاضر کارمندان چندین اداره حکومتی از جمله فواید عامه در حال تلاش برای بازگشایی مسیرهای پرخطر هرات و شاهراه‌ها اند.

آقای حقانی می‌گوید برخی حادثات در مسیر شاهراه‌ها به میان آمده که در اسرع وقت به آن رسیدگی شده است.

او هم‌چنین تاکید می‌کند که چالش برق این روزها به علت کاهش برق وارداتی ایران و برخی عارضات در بند «بقرچر» به میان آمده است.

وی گفت در فعلا به صورت موقت برق هرات نوبتی است و مردم تلاش کنند از گاز و دیگر امکانات برای گرم کردن خانه‌ها استفاده کنند.

از جانبی‌هم، والی هرات در نشستسی با خبرنگاران از مردم خواست تا در واقعات فوری و مهم را با نهادهای حکومتی و کمیته اضطرار شریک کنند.

با این حال، باشندگان هرات می‌گویند که سرمای فعلی نسبت به هر سال دیگر بی‌سابقه است و نیاز است حکومت بیشتر از زمان دیگر روی این موضوع تمرکز کند.

به باور باشندگان هرات مشکلات اقتصادی باعث شده اکثر مردم در وضعیت بحرانی قرار داشته باشند.

بارش برف و وارد شدن موج سرمای بی‌سابقه در هرات امسال نسبت به هر سال دیگر چالش‌آفرین شده است.

این روند در کنار ایجاد چالش اما امیدواری‌ها را برای بهار پر بار و سرسبز هم ایجاد کرده است.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.