مسئولان امارت اسلامی در هرات: رمز پیروزی مردم افغانستان علیه ارتش قشون سرخ شوروی اتحاد و ایمان راسخ بود

مسئولان امارت اسلامی و جهادیان هرات در مراسم چهل و چهارمین سالروز تجاوز قشون سرخ شوروی بر افغانستان گفته‌اند رمز پیروزی ملت افغانستان در برابر ابر قدرت وقت اتحاد و ایمان راسخ بوده است.

امروز (پنج‌شنبه، 7 جدی) در ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات مراسمی به مناسبت سالروز تجاوز جماهیر شوروی سابق در افغانستان برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی عبدالغفار، رئیس دانشگاه هرات در این مراسم گفت که در روز آغاز سیاهی افغانستان ابر قدرت وقت با تمام تجهیرات نظامی وارد این کشور شده و باعث کشتار میلیون‌ها نفر شد.

او بیان کرد مردم مجاهد پرور افغانستان تکیه بر اتحاد و همچنین ایمان راسخ در برابر این ابر قدرت مبارزه کرده و توانستند پیروز شوند.

رئیس دانشگاه هرات اضافه کرد مردم افغانستان با تاکید بر اتحاد بار دیگر توانستند با مجاهدات‌های خود ابر قدرت دیگر را به زمین بزنند و از کشور بیرون رانند.

وی افزود، مردم افغانستان حالا با درس گرفتن از گذشته بدانند که تنها راه آبادی و سربلندی افغانستان همبستگی و مبارزه علیه دشمنان در برابر فتنه‌ها و نفاق‌افگنی‌های آنان است.

در ادامه، فریداحمد ایوبی، آمر اطلاعات اداره فرهنگ هرات هم در این مراسم می‌گوید افغانستان گورگاه سه ابر قدرت جهان است و جهانیان باید بدانند که مردم افغانستان هیچ‌گاه بیگانه‌ها را نمی‌پذیرند.

او اضافه کرد مردم افغانستان در طول تاریخ نشان دادند که زیر تیغ ظلم قرار نخواهند گرفت و مجاهدات‌های این ملت در سر زبان‌های تمام جهان است.

با این حال، در این مراسم برخی دیگر از سخنرانان هم درمورد زمان حضور شوروی سابق و تاریخ مردم افغانستان در وقت مبارزه بر علیه این ابر قدرت صحبت کردند.

آنان هم، علت اصلی شکست ابر قدرت سابق علیه مردم افغانستان اتحاد و همبستگی مردم دانسته‌اند.

در ششم جدی سال 1358 ه.ش بود که قشون ارتش سرخ شوروی بر افغانستان تجاوز کرد.

گفته شده این ارتش با تمام تجهیزات نظامی از سمت شمال افغانستان وارد شده و با بمباران‌های هوایی مناطق مهم کشور را هدف قرار داده و وارد کشور شدند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.