مردم هرات اولین روز عید را با راز و نیاز به درگاه خداوند بی‌همتا (ج) آغاز کردند

نماز عید سعید قربان با حضور پرشکوه مومنان اعم از خواهر و برادر در مسجدجامع محمدیه (جغاره) و مسجد و حسینیه معظم جوادیه شهر هرات صبح امروز چهارشنبه (۷ سرطان ۱۴۰۲) برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری وطن24، اقامه نماز عید قربان توسط حجت الاسلام محمدجواد رجب زاده، مسوول حوزه علمیه صادقیه و خطیب معظّم مسجدجامع محمدیه (جغاره)، ادا شد.

آقای رجب‌زاده، در خطبه یکم، به فلسفه حج و عید سعید قربان، ضمن اشاره به داستان حضرت ابراهیم و اسماعیل علیهم السلام بیان نمود که حج، با نام حضرت ابراهیم و اسماعیل علیهم السلام گره خورده است.

در اخیر خطبه دوم هم، مسوولان حکومت امارت را به عملی ساختن ارشادات رهبری امارت اسلامی در فحوای پیام عیدی شان، توصیه کرد.

هم‌چنین روز گذشته سه‌شنبه، مراسم زمزمه دعای عرفه، با حضور پرشکوه مومنین اعم از خواهر و برادر در مسجد و حسینیه کاظمیه شهر هرات برگزار شد.

حجت‌الاسلام قربانی، عضو شورای علمای شیعه هرات با بیان فضایل روز عرفه، اعمال استعفار و دعا را در این روز بخصوص برای دیگران تاکید نمود.

وی، «باور به خدا» و «توکل به خدا» را از درس‌های تربیتی این روز بزرگ، بیان نمود.

جواد صالح هروی، یک تن از فعالان فرهنگی هرات، از فضایل این روز به «آمرزش گناهان، شناخت بیشتر خویشتن و تجدید پیمان معنوی با خدای بزرگ یاد نمود.»

زمزمه دعای شریف عرفه توسط مداحان و ستایشگران هراتی چون آقای کربلایی حسن شاه حسن زاده، کربلایی مهدی حیدرپور و کربلایی غلام نبی رحمانی، بر معنویت این مراسم مذهبی افزود.

مردم هرات با شکوه خاصی در عرفه و عید قربان امسال در عبادت‌گاه‌ها حاضر شده و با خدای خود راز و نیاز کردند.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.