مردم هرات از دولت ایران خواستند مهاجران افغان را اخراج نکند

به گزارش خبرگزاری وطن 24، شکریه احمدی، مسئول برگزاری این برنامه می‌گوید: در حال حاضر امکان آن وجود ندارد که حکومت افغانستان زمینه بازگشت همه مهاجران از کشور ایران را فراهم بسازد.

وی ادامه داد مشکلات در کشور بی‌شمار است به همین دلیل مردم به خارج از مرزهای آن مهاجرت کرده‌اند و تاکنون این چالش‌ها پا برجاست.

به گفته خانم احمدی، چالش‌های عمیق اقتصادی و وجود ناامنی در افغانستان به خوبی برای دیگر کشورها آشکار است و انتظار می‌رود دولت ایران با درنظر داشت این مسائل در قبال مهاجران افغان اقدامی را انجام دهد.

او یادآور شد شهروندان کشور به گفتگوهای صلح جاری امیدوار بودند در حالی که این مذاکرات با بن‌بست مواجه شده، در این شرایط اخراج مهاجران به چالش‌های موجود در کشور می‌افزاید.

امید ناب، یکی از فعالان مدنی هرات هم می‌گوید: در حالی که افغانستان با مشکل بی‌کاری دست و پنجه نرم می‌کند، اخراج مهاجران افغانی از ایران می‌تواند وضعیت جاری را بیش از پیش نابسامان کند.

با آغاز تحریم‌های مجدد آمریکا علیه ایران، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که در صورت افزایش این تحریم‌ها، ایران مجبور به اخراج مهاجران افغان‌ خواهد بود.

گفته‌های معاون وزارت امور خارجه ایران با واکنش‌هایی در درون و بیرون از این کشور مواجه شد و حتی مسئولان وزارت امور خارجه افغانستان از دولت ایران خواستند مهاجران افغان را اخراج نکنند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.