مردم برای حفظ آبکمری و مقر فقط مرمی خواستند اما دولت نداد

با شروع امسال اوضاع امنیتی در بخش‌هایی از بادغیس رو به وخامت گذاشت و طالبان حملات سختی را بر آنها راه اندازی کردند.

خانجان ظفر، عضو شورای ولایتی بادغیس به خبرگزاری وطن24 گفت: مردم در آبکمری و مقر بارها خواهان همکاری دولت در مقابله با حمله‌های طالبان شده بودند اما این خواست آنان نادیده گرفته شد.

او بیان می‌کند که باشندگان این ولسوالی‌ها تقاضایی فراتر از حد توان دولت نداشتند و تنها خواهان مهمات برای سلاح‌های خود شده بودند.

آقای ظفر می‌گوید: “مردم در آبکمری و برخی مناطق تنها از دولت خواستند برای آنان مرمی و مهمات برساند تا خود آنان در برابر حمله‌های طالبان ایستادگی کنند.”

به گفته وی، دولت نه تنها نیرو به این مناطق نفرستاد بلکه به حداقل خواسته‌های مردم هم توجه نکرد و سرانجام مرکز ولسوالی آبکمری به دست طالبان افتاد.

این عضو شورای ولایتی بادغیس افزود هر چند مردم می‌خواستند در برابر طالبان ایستادگی کنند اما به دلیل نبود امکانات کافی جنگی و حمایت دولت، مجبور شدند به طالبان بپیوندند.

او اکنون کار دولت در پس‌ گرفتن ولسوالی‌های آبکمری و مقر را بسیار دشوار می‌داند و ابراز تاسف کرد که چرا به موقع اقدام صورت نگرفت.

اما اداره محلی بادغیس با رد این صحبت‌ها، گفته در حال حاضر نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی آبکمری با روحیه خوب بر ضد مخالفان مسلح دولت نبرد می‌کنند.

جمشید شهابی، سخنگوی والی بادغیس می‌گوید حملات هوایی در ولسوالی‌های آبکمری و مقر، ضرباتی سنگین بر طالبان وارد کرده است.

او ادامه داد که خیزش‌های مردمی در این دو ولسوالی به سلاح و مهمات کافی مجهز هستند و دوشادوش نیروهای امنیتی مقابل طالبان نبرد می‌کنند.

سخنگوی والی بادغیس یادآور شد که از هیچ یک از ولسوالی‌های بادغیس، گزارشی رسمی در مورد شکایت مردم از دولت محلی به دست نیامده است.

پس از بالامرغاب، ولسوالی‌های آبکمری و مقر بادغیس هم در یک ماه اخیر شاهد نبردهای سخت میان طالبان و دولت بوده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.