مددوف: ماموریت 20 ساله و نیمه تمام آمریکا در افغانستان یک‌ساله انجام شد

دیمیتری مدودف»، معاون شورای امنیت روسیه گفته که امارت اسلامی توانست ظرف یک سال تولید مواد مخدر در افغانستان را به میزان ۹۵ درصد کاهش دهد، در حالی که ناتو و واشنگتن در طول۲۰ سال نتوانستند این کار را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مدودف در تلگرام نوشت: «بر اساس داده‌های اداره مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل، تولید مواد مخدر در افغانستان از پایان سال ۲۰۲۲ تا کنون ۹۵ درصد کاهش یافته است که این نتیجه کاهش سطح  کشت خشخاش از ۲۳۳ هزار هکتار به ۱۱ هزار هکتار و تولید تریاک از ۶ هزار و ۲۰۰ تن به ۳۳۳ تن بوده است».

به نوشته خبرگزاری «تاس»، مدودف خاطر نشان کرد، آمریکا در واقع علاقمند بود که هروئین تولید شده در افغانستان به روسیه و کشورهای دیگر صادر شود.

مدودف افزود که «صرف نظر از هر احساسی که ممکن است ما درباره طالبان داشته باشیم، این جنبش در عرض کمتر از یک سال کاری را انجام داد که ائتلاف کشورهای ناتو تحت رهبری ایالات متحده آمریکا در ضمن داشتن ادعای مبارزه با تروریسم در افغانستان، نتوانست در یک دوره 20 ساله انجام دهد.»

این مقام روسی تصریح کرد: «وقتی کسانی که در حقیقت علاقمند به صادرات هروئین به روسیه و کشورهای دیگر بودند منطقه را ترک کردند چنین اتفاقی افتاده است.»

این درحالی است که امارت اسلامی از یک سال قبل دستور منع کشت مواد مخدر و خرید و فروش آن را در سراسر کشور ممنوع اعلان کرد.

آمارها نشان می‌دهد که میزان کشت در بخش‌های مختلف کشور کاهش جدی داشته است.

 

 

 

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.