مجاهد: رهبری حکومت دستور جنگ در پاکستان را صادر نکرده است

مسئولان حکومت سرپرست گزارش رسانه‌های پاکستانی مبنی بر دستور رهبری حکومت برای جنگ در پاکستان را رد کرده و می‌گویند که دارالافتای کشور فتوا داده که جنگ در دیگر کشورها باید بر بنیاد فرمان رهبری امارت اسلامی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری وطن24، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی به طلوع نیوز گفته است که رهبر امارت اسلامی به جنگ در برابر پاکستان فرمان نداده، اما دارالافتای حکومت سرپرست فتوا داده است که جنگ در کشورهای دیگر باید بربنیاد فرمان رهبر امارت اسلامی انجام شود.

سخنگوی حکومت افزوده که این حکم شرعی است که از طرف دارالافتای امارت اسلامی مطرح شده، نه از طرف امیرالمومنین، بلکه دارالافتای امارت اسلامی افغانستان به مجاهدین رهنمایی کرده که بخاطر جنگ به بیرون رفتن کسی جهاد نمی‌گوید و در این‌گونه حالات امر امیر حکم امیر یا اجازه گرفتن از امیر مسلمانان ضروری است

از سوی دیگر، سراج الحق، رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان از آن‌چه‌ فرمان رهبر امارت اسلامی برای منع جنگ در پاکستان خوانده، استقبال کرده است.

سراج الحق در صفحه‌ی تویتر خود نوشته است فتوای مولوی هبت الله آخندزاده، رهبر امارت اسلامی بر ضد هراس‌افگنی در خاک پاکستان یک گام قابل ستایش است، برای صلح در افغانستان لازم است که در پاکستان نیز صلح تأمین شود. توسعه منطقه و رفاه مردم مشروط به صلح در هر دو کشور است.

این درحالی است که بارها مسئولان حکومتی تاکید کرده که خاک افغانستلان تهدید برای هیچ کشوری نیست و راه تعامل با دنیا باز است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.