لباس سفید احرام نشانگر برابری مسلمانان از هر رنگ و نژاد نزد معبود است

به گزارش خبرگزاری وطن24، حجت السلام والمسلمین محمد یزدانی، خطیب مسجد جامع جبرئیل هرات گفت: حج دو نکته خیلی مهم و اساسی تربیتی و اجتماعی دارد که حجاج باید به آن توجه کامل داشته باشند.

به بیان او، نکته تربیتی این است که حاجی هنگام ادای حج از نگاه ظاهری باید خود را عوض کند یعنی لباس مخصوص بپوشد و قلب خود را از هر نگاه پاک نماید.

حجت السلام و المسلمین یزدانی گفت کسانی که به خانه خدا مشرف می‌شوند پولی را که در مصارف حج استفاده می‌کنند، باید کاملا پاک و حلال باشد.

خطیب مسجد جامع جبرئیل هرات یادآور شد از نگاه اجتماعی حج این پیام را می‌رساند که از هر کجا، از هر قوم و نژاد و یا جغرافیای سیاسی هستند، همه باید یک رنگ لباس احرام داشته باشند.

آقای یزدانی تأکید کرد لباس حج باید همه یک رنگ باشد و اگر کوچکترین اشکالی در آن وجود داشته باشد حج شخص باطل است.

حجت السلام و المسلمین یزدانی ادامه داد کسی که توانایی مالی و بدنی داشته باشند واجب است در طول عُمرش یک بار حج کند.

خطیب مسجد جامع جبرئیل هرات بیان داشت آن افرادی که توان مالی و بدنی دارند اگر بدون به جا آوردن حج از دنیا بروند، مسلمان نمُرده‌اند.

به نقل از حجت السلام و المسلمین آقای یزدانی حج یکی از ارکان مهم دین مبین اسلام بوده و باید این امر الهی بجا آورده شود.

وی علاوه کرد در نزد خدا تقوا ارزش دارد و کسانی که به بیت‌الله شریف مشرف می‌شوند در هر مقام و جایگاهی که قرار داشته باشند خدا همه را در یک نظر می‌بیند.

حج یکی از پنج بنای اسلام است که همه ساله از تمام کشورهای اسلامی میلیون‌ها تن از زن و مرد برای ادای مناسک آن وارد سرزمین وحی می‌شوند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.