فعال بودن کار استخراج 33 معدن در هرات و تلاش‌ها برای تثبیت معادن ناشناخته

مسئولان ریاست معادن و پطرولیم هرات از جاری بودن روند کار استخراج 33 معدن در این ولایت خبر می‌دهند.

به گفته مسئولان این اداره این 33 معدن شامل معادن مختلف است که روند کار استخارج آن‌ها در چندین ولسوالی این ولایت جریان دارد.

مولوی فضل احمد منیب، رئیس معادن و پطرولیم هرات به خبرگزاری وطن24 گفت: «این معادن در ولسوالی‌های زنده‌جان، انجیل و برخی دیگر از ولسوالی این ولایت است که روند استخراج آن‌ها به صورت منظم ادامه دارد.»

به گفته رئیس معادن هرات، قرارداد کار استخراج این معادن همه با شرکت‌های داخلی صورت گرفته و تا کنون 84 میلیون افغانی هم عواید جمع‌آوری شده است.

این مقدار عواید از زمان روی کار آمدن حکومت سرپرست تا کنون از بخش استخراج معادن هرات به دست آمده است.

آقای خموش تاکید می‌کند که تا کنون هیچ شرکت خارجی در بخش معادن هرات کار را آغاز نکرده و اولویت حکومت هم تا حد ممکن حمایت از سکتور داخلی و آماده کردن زمینه کار برای آنان است.

او افزود: «وزارت معادن تا کنون در قدم اول پیش‌نهادهای کاری را به نهادهای داخلی پیش‎‌کرده و در این زمینه تا حدودی موفق بوده. در هرات تا حالا همه شرکت‌های داخلی در بخش استخراج معادن فعال اند و این موضوع در انکشاف و رشد اقتصادی کشور کمک می‌کند.»

از جانبی‌هم، باشندگان هرات از مسئولان حکومتی می‌خواهند تا با استخراج معادن زمینه اشتغال‌زایی را برای مردم فراهم کند.

به باور آنان، وضعیت فعلی کشور می‌طلبد تا در صدر تلاش‌های حکومت، فراهم کردن زمینه ماندن نسل‌های علمی در کشور باشد و برای آنان با درنظر گرفتن اصل شایسته‌سالاری زمینه کار در ادارات حکومتی را فراهم کند.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.