فعالان هرات: پشت پرده قرآن سوزی مقابله با گسترش روز افزون اسلام است

فعالان هرات با محکومیت ادامه روند آتش زدن قرآن کریم در کشورهای غربی، پشت پرده این‌گونه جنایت‌ها را برانگیختن حسایت‌ها نسبت به مسلمانان می‌دانند.

به‌باور آنان، غربی‌ها از اسلام رو به گسترش هراس دارند و می‌خواهند با سناریوهای ساختگی و ایجاد تنش، برچسب تروریست به تمامی مسلمانان ببندند.

عبدالهادی قانع، فعال مدنی در هرات در صحبت با خبرگزاری وطن24 می‌گوید که پشت پرده جنایت قرآن سوزی در غرب، خلق کینه و نفرت مسلمان‌ها نسبت به این‌گونه عملکردها و احتمال برخی حملات ساختگی است.

به بیان وی، غرب می‌خواهد با طراحی این‌گونه نقشه‌ها مسلمانان را تروریست معرفی کند و از گسترش این دین ناب در اروپا و آمریکا جلوگیری کند. «هدف این است که یک مسلمان احساساتی شود و احتمالا درگیری در این کشورها رخ دهد، آن زمان برچسب تروریست به تمامی مسلمانان زده می‌شود و چهره اسلام درحالی که دین رحمت و صلح است، خشن و عامل خشونت معرفی می‌شود.»

آقای قانع ادامه می‌دهد که هدف بعدی غربی‌ها این است تا توهین به مقدسات مسلمان‌ها را یک امر عادی قلم‌داد کرده و از این طریق به برخی اهداف خود برسند.

او اضافه کرد که مسلمانان و مشخصا یک جوان مسلمان وظیفه دارد تا به صورت محکم در راستای گسترش پیام‌های ناب قرآن تلاش کنند.

وی تاکید کرد که قرآن معجزه‌ی جاوید پیامبر گرامی اسلام (ص) است و قطعا خداوند حافظ این کتاب بزرگ است اما یک جوان مسلمان هم وظیفه دارد در برابر بی‌احترامی به این کتاب مقدس، پیام صلح، صفا و مهربانی آن را جهانی کند.

ادامه گفتگو در صوت زیر:

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.