فعالان هرات: اعتماد جهان به امارت اسلامی در حال افزایش است

فعالان هرات با استقبال از امضای کار پروژه بزرگ کاسا یک هزار آن را گام مهم و بنیادی برای کشور دانسته و می‌گویند اعتماد منطقه‌ای برای راه‌اندازی پروژه‌های بزرگ، یک دست‌آورد در سیاست خارجی امارت اسلامی است.

محسن مبارز، از فعالان هرات در گفتگو با خبرگزاری وطن24 می‌گوید که بعد از قریب به سه سال حاکمیت مجدد امارت اسلامی در افغانستان، منطقه در حال توسعه روابط در سطح گسترده با افغانستان است و این دست‌آورد بزرگی برای امارت اسلامی است.

او ادامه داد که پروژه کاسا یک هزار به عنوان یک پروژه بنیادی بین چهار کشور آسیایی به شمول افغانستان به امضا رسید و راه را برای توسعه بهتر و اعتماد میان طرف‌ها بیشتر کرد.

وی هم‌چنین افزود که اعتماد بانک جهانی به حکومت فعلی افغانستان و تامین بودجه 300 میلیون دالری نشان می‌دهد که افغانستان امروز امن‌تر و با اعتمادتر برای منطقه و جهان است.

آقای مبارز در ادامه علاوه می‌کند که با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه افغانستان آغاز پروژه‌های بزرگ موفقیت خوبی است. علاوه بر افزایش سهولت برای مردم، روابط افغانستان با جهان نیز در همین چارچوب‌ها تعریف می‌شود.

وی تاکید کرد که سطح روابط امروز بین امارت اسلامی و کشورهای منطقه و جهان واضح می‌کند که تمامی کشورها با اعتماد به حکومت فعلی و در چارچوب منافع مشترک به دنبال گسترش روابط هستند.

این درحالی است که پروژه کاسا یک هزار بین افغانستان و چند کشور آسیای میانه به امضا رسیده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی این خبر را در صفحه ایکس خود خبر داده است.

صوت گفتگو با محسن مبارز:

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.