فعالان مدنی هرات از اعتصاب کاری آموزگاران حمایت کردند

به گزارش خبرگزاری وطن24، سید اشرف سادات، یکی از فعالان جامعه مدنی هرات می‌گوید: معاش آموزگاران با توجه به گرانی و اوضاع بازار بسنده نیست و پاسخگوی نیازهای زندگی‌شان نمی‌باشد.

به گفته او، باید دولت مردان بدانند که ستون و زیربنای پیشرفت یک جامعه معارف کشور است در صورتی که این نهاد مهم انسان‌ساز تقویت نشود نباید به پیشرفت افغانستان امیدوار بود.

وی یادآورشد دولت افغانستان در سال‌های گذشته فرصت‌های زیادی برای پیشرفت معارف کشور داشت که از دست داده و توجه چندانی هم هنوز به آن نداشته است.

آقای سادات ادامه داد برخی از کارمندان دولتی معاش‌شان به صدها دالر می‌رسد اما آموزگاران که قشر پُرتلاشی هستند، معاش اندک دریافت می‌کنند.

این فعال جامعه مدنی گفت سالانه پول‌های زیادی صرف کارهای بیهوده‌ می‌شود که هیچ منفعتی برای مردم ندارد به عوض این کارها باید دستمزد آموزگاران اضافه شود.

اعضای جامعه مدنی هرات در این نشست از دولت خواستند هم معاش معلمان افزوده شود و هم اضافه‌کاری آنان به موقع پرداخت شود.

محمد یونس منیب، یکی از آموزگاران هرات می‌گوید: وزارت معارف کشور در نشستی که با نمایندگان آموزگاران معترض داشت گفته “1500 ” افغانی به معاشات معلمان اضافه می‌شود و 80 افغانی هم کرایه راه آنان در نظر گرفته خواهد شد.

به گفته این آموزگار، پیشنهاد وزارت معارف کشور از طرف آنان رده شده و باید تمام معلمان به خواسته‌های برحق‌شان برسند.

آقای منیب افزود خواسته تمام آموزگاران این است، طرحی را که وزارت مالیه برای کارمندانش در نظر گرفته برای معلمان هم اجرا شود.

او هشدار داد تا زمانی که تقاضای آموزگاران برآورده نشود، هیچ وعده‌ای دیگر را نمی‌پذیرند و به اعتصاب کاری ادامه می‌دهند.

از یک هفته به این طرف است که آموزگاران هرات دست به اعتصاب کاری زده‌اند و در صنف‌های درسی حاضر نشده‌اند.

در پی این اعتصاب آموزگاران، وزارت معارف کشور چند روز پیش اعلام کرد طرحی را برای افزایش معاش آموزگاران به ریاست جمهوری فرستاده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.