فروش گیاه یامه به منزله شراب حرام است

والی ولایت غور با حرام دانستن خرید و فروش گیاه«یامه» به منزله شراب، دستور برخورد شرعی و قانونی با متخلفین آن در این را ولایت صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، ملا احمد شاه دین دوست، والی غور در نشست مشترک با ارگان‌های عدلی و قضایی، کشقی و استخباراتی این ولایت بیان داشت که خرید و فروش گیاه «یامه» حرام و به منزله شراب می‌باشد و ارگان‌های مسئول در این زمینه با متخلفین برخورد شرعی و قانونی داشته باشند.

این نشست دیروز (چهارشنبه، 24 جوزا) به منظور هماهنگی بیشتر میان مقام ولایت غور و ارگان‌های دولتی این ولایت به منظور بررسی قاچاقچیان مواد مخدر بخصوص یامه، جرایم جنایی، حقوقی و فساد اخلاقی برگزار شد.

آقای دین در این نشست هم‌چنان افزود که برای تامین عدالت الهی در محاکم، حکم شرعی باید بالای مجرمین در این ولایت تطبیق شود.

از سویی‌هم، مولوی حبیب الرحمن جهادی، رئیس استخبارات غور هم با تاکید بر تامین عدالت می‌گوید که مسئولان مکلف به بررسی پرونده‌های مجرمین به شکل شرعی و قانونی می‌باشد.

یامه، نامی گیاهی است که در کوه‌های افغانستان و خصوصا در مناطق مرکزی مانند غور به‌گونه‌ی وافر یافت می‌شود.

این گیاه پیشینه‌ای تاریخی زیادی دارد که اکنون شماری از افراد برای تولید مواد مخدر از آن کار می‌گیرند.

این در حالی‌است که بعد از ممنوع شدن کشت و خرید و فروش یامه از سوی حکومت، چندین کارخانه و هزاران کیلو گرام از این گیاه در ولایت غور آتش زده شده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.