فرهنگ سازی وحدت مختص به هفته وحدت نگردد؛ جوانان با سلاح دانش به جنگ دشمنان اسلام بروند

با سپری شدن هفته وحدت و میلاد نبی اکرم (ص) تا کنون هم برنامه‌های فرهنگی در ولایت هرات به هدف همبستگی بین مردم ادامه دارد.

این برنامه‌ای فرهنگی که به مناسبت میلاد پیامبر (ص) و ایجاد وحدت در بین جوانان و مردم در شهرک خاتم‌النبیا برگزار شد.

عباس احمدی، مسئول برگزار کننده این برنامه به خبرگزاری وطن24 گفت که با وجود این که هفته وحدت گذشته با این حال نیاز است که در مورد وحدت میان جوانان کار شود.

او بیان کرد در میلاد پیامیر خاتم (ص) بیش از گذشته نیاز است که جوانان آگاه شوند و روند تبلغ برنامه‌های اخوت محور افزایش یابد.

در همین حال عبدالله جعفری، فعال فرهنگی در این باره می‌گوید: “در این شرایط که دشمنان اسلام با تهاجم فرهنگی و راه‌های مختلف قصد تفرقه اندازی دارند ما باید جوانان و مردم را در همچین برنامه‌های آگاه کنیم.”

او اضافه کرد راه مقابله با آنان تنها در وحدت امت اسلام بوده و جوانان باید با سلاح دانش و روشنایی به مقابله فتنه‌های دشمن بروند.

با این همه، مولوی شرافت‌الدین، عالم دین گفته است که خداوند و پیامبر (ص) دستور به وحدت و اخوت میان مسلمانان کردند.

وی عنوان کرد که در برنامه امشب از اقشار مختلف مردم در کنار هم به طور صمیمی و برادرگونه اشتراک داشتند.

در ادامه، حجت السلام والمسلمین محمد اکبری، رئیس شورای علمای شیعه جبرئیل هرات بیان کرده است که در قرآن هم تاکید بر وحدت میان مسلمانان شده است و به همین جهت در مورد وحدت، تمام اقشار جامعه باید تلاش کنند تا فرهنگ اخوت و همبستگی را در میان خود افزایش دهند.

او افزود امسال در هرات برنامه‌های مثبتی گرفته شده و هنوز هم این چنین برنامه‌ها باید ادامه داشته باشد و دولت امارت اسلامی و مردم در کنار هم این فرهنگ را در بین جامعه تبیین کنند.

این در حالی است که در هفته وحدت و میلاد پیامبر (ص) برنامه‌های متعددی گرفته شده است.

در این برنامه‌ها مردم هرات چی شیعه و سنی در کنار همدیگر به گونه وحدت‌وار درکنار هم از میلاد حضرت محمد (ص) را گرامی داشت کردند.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.