عزم جدی مقامات هرات برای آغاز کار شهرک جدید صنعتی در این ولایت

والی هرات در نشستی عنوان کرد شهرک جدید صنعتی در 60 هزار جریب زمین در آینده نزدیک ساخته خواهد شد و کسانی که در زمین‌های کرایی فعالیت صنعتی دارند در اولویت اداره محلی هرات می‌باشند.

جلسه مشورتی بر روی زمین‌های کرایی فاز چهارم شهرک صنعتی ولایت هرات با حضور والی، مسئولان ادارات دولتی و جمعی از تاجران و صنعت‌کاران امروز (سه‌شنبه، 19 جدی) برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری وطن24، طبق خبرنامه مقام ولایت، صنعت‌کاران در این نشست در مورد مشکلات‌شان از جمله کرایی بودن قطعات زمین در فاز چهارم شهرک صنعتی به والی هرات گفتگو کردند.

آنان گفته‌اند اداره محلی برای همکاری با صنعت‌کاران برنامه عملی در بخش توزیع زمین روی دست گیرد.

از سویی هم، مولوی نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات گفت که شهرک جدید صنعتی هرات در 60 هزار جریب زمین در منطقه «کاریز سرخه» در حاشیه سرک حلقوی هرات تثبیت شده و کار ساخت این شهرک به زودی از سوی اداره محلی آغاز خواهد شد.

آقای اسلام جار افزود اولویت اداره محلی در توزیع زمین برای کسانی که در زمین‌های کرایی فعالیت صنعتی دارند، می‌باشد.

والی هرات بیان کرده که شهرک صنعتی جدید هرات قرار است با معیارهای جهانی ساخته شود.

در ادامه، رئیس صنعت و تجارت هرات هم در این مورد گفت که کارهای اداری این شهرک در حال اتمام است و کار عملی این شهرک در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

گفته شده با ساخت شهرک جدید صنعتی در ولایت هرات ده‌ها شرکت جدید صنعتی در بخش‌های مختلف راه اندازی خواهد شد و سهولت‌های لازم برای تاجران و سرمایه گذاران ایجاد می‌شود.

 

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.