عزاداری و اشتراک با شکوه مردم هرات به مناسبت رحلت پیامبر اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) در تکیه حضرت ابوالفضل‌العباس(ع)

باشندگان هرات از جمله شیعه و سنی از 28 ماه صفر رحلت پیامبر عزیز اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در تکیه عمومی حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) گرامی داشت کردند.

حجت‌السلام و المسلمین عبدالهادی وثیقی، به خبرگزاری وطن24 گفت: رسول خدا (ص) در تمام عمرش بیشترین تلاش شان وحدت در میان مسلمانان بوده است.

وی بیان داشت پس نیاز است که تمام امت اسلامی از دستورات پیامبر خدا پیروی کرده و در زمینه وحدت یک پارچه‌گی تلاش کنند.

او تأکید کرد دشمنان اسلام همواره تلاش کرده که در میان مسلمانان تفرقه ایجاد کنند و باید در این زمینه هوشیار باشیم و چنین فرصت را برای آنان ندهیم.

آقای وثیقی در ادامه هم افزود امام حسن مجتبی (ع) هم به پیروی از جد بزرگوارش رسول خدا (ص) صلحی را که انجام داده به خاطر دین اسلام بوده است.

به گفته وی پس برای همه مسلمانان لازم و ضروری است که اتحاد و همبستگی شان را حفظ کنند چون تأکید پیامبر مهربانی‌ها هم بر وحدت امت اسلامی می‌باشد.

در همین حال محمد رفیع اسماعیل زاده، یکی دیگر از اشتراک کنندگان در این مراسم می‌گوید: اشتراک با شکوه مردم هم از شیعه و سنی در این مراسم نشان دهنده وحدت میان این اقوام با هم برادر در افغانستان است.

او یادآور شد مردم افغانستان هم از گذشته و حال هیچ گونه مشکلی نداشته و ندارند، کسانی هستند که میان شهروندان این کشور تفرقه ایجاد می‌کنند.

امسال هم مانند سال‌های گذشته با اشتراک گسترده مردم از 28 ماه صفر رحلت آخرین فرستاده خدا رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و امام حسن مجتبی (ع) گرامی داشت گردید.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.