صبر بازنشستگان هرات از تاخیر شش ماهه پرداخت معاش لبریز شده است

به گزارش خبرگزاری وطن24، علاو الدین، یکی از این افراد بازنشسته شده در هرات می‌گوید: مدت 40 سال می‌شود که به دولت خدمت کرده‌اند و حالا که بازنشسته شدند، شش ماه از معاش ماهانه‌شان خبری نیست.

او ادامه داد همه روزه به اداره مالی مستوفیت هرات مراجعه می‌کند و ساعت‌ها را منتظر می‌ماند و فقط از مسئولان این اداره وعده روزهای آینده را می‌شنود.

وی افزود شمار زیادی از بازنشسته شدگان بیمار هستند و به دلیل نگرفتن معاش خود نمی‌توانند که به داکتر مراجعه کنند.

عبدالقادر، یکی دیگر از بازنشسته شدگان می‌گوید: از سال مالی 1398 شش ماه می‌شود که سپری شده اما تاکنون موفق به دریافت معاش تقاعدی خود نشده است.

او از ادارات مربوطه می‌خواهد هر چه زودتر به مشکل آنان رسیدگی کنند وگرنه دست به اعتراضات بیشتری خواهند زد.

معترضان اداره مالی مستوفیت هرات را به کم‌کاری متهم می‌کنند و هشدار می‌دهند اگر وضعیت همین گونه ادامه پیدا کند، جاده‌ها را به روی ترافیک مسدود خواهند کرد.

اما محمد فهیم نورزایی، آمر مالی مستوفیت هرات هیچ گونه سهل‌انگاری را نمی‌پذیرد و گفت: طبق فرمان رئیس جمهور از اول ماه حمل سال جاری معاش افراد بازنشسته از وزارت کار و امور اجتماعی به مستوفیت انتقال پیدا کرد.

وی یادآور شد این فرمان رئیس جمهور کشور از اول ماه ثور امسال در ولایت‌ها به اجرا گذاشته شد که این انتقالی‌ها از یک اداره به اداره دیگر زمان گیر شده است.

رئیس اداره مستوفیت هرات افزود این اداره همه روزه برای مشکل مراجعه کنندگان با وزارت مالیه کشور در تماس است.

آقای نورزایی گفت بودجه کافی در وزارت مالیه کشور وجود دارد و جای نگرانی نیست.

او تأکید کرد از طرف اداره مالی مستوفیت هرات هیچ مشکلی وجود ندارد در صورتی که وزارت مالیه کشور معاش متقاعدان را پرداخت کرده و نام‌شان را وارد سیستم گرداند، از طریق بانک توزیع خواهد شد.

پیش از این هم افراد بازنشسته در کشور از عدم پرداخت معاش خود و کم‌کاری اداره‌های مربوطه بارها اعتراض کرده بودند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.