کم‌تر از دو هفته زمان برای راهپیمایی اربعین/مسدود بودن مرز زمینی عراق برای افغان‌ها نگرانی آفریده

مسئولان اداره گردشگری در ولایت هرات از ایجاد سهولت‌ها برای انتقال امن و آسان زائرین این ولایت که قصد سفر به زیارت کربلا را دارد خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری وطن۲۴، وحیدالله سلطانی، آمر گردشگری ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گوید که کمیته‌ی از سوی مقام ولایت هرات به منطور هماهنگی و رفع مشکلات مرزی و امنیتی زائرین که قصد سفرهای زیارتی به کشور عراق را دارند ترتیب شده و در این زمینه در حال هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

آقای سلطانی همچنان بیان کرد که تلاش‌ها جریان دارد تا زمنیه انجام ویزه زمینی کشور عراق برای زائرین افغانستان که قصد سفر زیارتی دارند هم انجام شود.

در همین حال اتحادیه کاروان‌های زیارتی در ولایت هرات از افزایش شور و اشتیاق مردم برای ثبت نام زیارت کربلا در این ولایت خبر می‌دهد.

عباس علی امیری، مسئول اتحادیه کارون¬های داخل شهری هرات می‌گوید امسال نزدیک به هفت هزار نفر در این ولایت برای زیارت کربلا ثبت نام کرده و آماده سفر می‌باشند.

به بیان وی، در حال حاضر تنها نگرانی زائرین بسته بودن مرز زمینی عراق می¬باشد و این مشکل در نشستی که قرار است با عراقی‌ها صورت بگیرد به زودی حل خواهد شد.

از سوی‌هم شماری از کسانی که در ولایت هرات قصد سفر به زیارت کربلا را دارند خواهان بازگشایی هرچه زودتر مرز عراق به روی زائرین افغانستان می‌باشند.

مهدی زارع، یک¬تن از زائرین کربلا در هرات می‌گوید که از چند سال به این سو قصد زیارت کربلا را دارد و اما امسال با مهیا شدن زمینه، مرز عراق بسته شده و از این سبب ابراز نگرانی می‌کند.

وی گفت که مسؤلان در هماهنگی به نهادهای همکار تلاش کنند که این مشکل پیش از فرا رسیدن اربعین حسینی رفع شود.
این در حالی‌است که همه ساله شماری زیادی از مسلمان از کشورهای مختلف جهان در اربعین حسینی تجمع می¬کنند.
افغانستان هم از جمله کشور¬های می¬باشد که بیشترین زائر برای زیارت کربلا روانه کشور عراق می‌شود.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.