شورای علمای شیعه افغانستان: حکومت با جدیت بیشتر تامین امنیت کند

شورای علمای شیعه افغانستان در بیانه‌ای حمله تروریستی روز گذشته در منطقه جبرئیل هرات را تقبیح و شدیدا محکوم کرده و از حکومت خواسته با جدیت بیشتر در تامین امنیت مردم تلاش کند.

بیانیه شورای علمای شیعه افغانستان در مورد حمله تروریستی روز گذشته (جمعه، 10 قوس) در هرات:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَمَن يَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِيهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِيمًا / قرآن کریم
با نهایت تاسف و تاثر عمیق روز گذشته نیز شاهد ترور چند تن از مردم ما در شهر هرات (از جمله دو عالم دین) و همچنین مجروح شدن چند نفر از مردم عادی بودیم.
شورای علمای شیعه افغانستان ضمن تقبیح و محکومیت شدید این عمل وحشیانه تروریستی و عرض تسلیت به خانواده‌های شهدا، ملت مسلمان افغانستان، مخصوصا مردم نجیب و متدین هرات و حوزات علمیه، مکررا با جدیت تمام از نیروهای امنیتی امارت اسلامی افغانستان می‌خواهد که تامین امنیت مردم را جدی گرفته و نگذارند که یک بار دیگر کشور دچار هرج و مرج و ترور و انفجار و قتل و کشتار سراسری گردد.
متاسفانه همه شاهد هستیم که در ۴ هفته اخیر به طور میانگین در هر هفته یک تن از علمای شیعه در شهر هرات به صورت هدفمندانه مورد ترور قرار گرفته است؛ و این اضافه بر نمازگزاران؛ ورزشکاران، مردم عادی و کودکان و زنان هستند که در سایر مناطق است.
از این رو بر حکومت لازم است که با جدیت بیشتر عمل کرده، امنیت سراسری مردم را به عنوان مهم‌ترین نیاز جامعه تامین نماید.

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.